De beste kleur combo
Dikke ring! ![]()
Vandaag dan even de tijd genomen om een juwelier binnen te lopen die zowel de SPB523J1 als de SPB529J1 op voorraad hadden. De 523 is daar in de aanbieding en ik had me voorgenomen om deze te gaan halen indien ik verliefd zou raken op het horloge.
Eenmaal in die zaak heb ik beide modellen gevraagd om goed de maten te kunnen vergelijken en om voor mezelf zeker te zijn dat ik de juiste keuze zou maken.
De SPB523J1 spreekt me aan doordat de indexen chroom zijn en het een no-date model is. Lekker clean.

De SPB529J1 vind ik mooi door de lederen band die er omheen zit. Daarnaast wilde ik de goudkleurige indexen een keer live meemaken.

Ik moet zeggen… op de foto lijken die streepjes op de wijzerplaat heftiger dan in het echt. De wijzerplaat vind ik in het echt mooier dan op de officiële foto’s van Seiko.
Dan de ervaring met de SPB523: hoe mooi de dial ook is, ik vind het model te klein voor mijn pols. De dikte viel mij alles mee (12,5mm), maar hij heeft weinig “wristpresence” ondanks mijn bescheiden 17,5cm pols.
De SPB529 is een stuk forser met zijn 40,2mm en dat zie je meteen. Hij is duidelijker, maar niet storend, aanwezig. Een 40mm PRX is duidelijk groter om de pols. De lederen band is wat fletser dan op veel foto’s. Ik hoopte dat die wat meer kleur had.
Uiteindelijk is het geen van deze twee geworden. Ze zijn ontzettend mooi, maar ze deden mij niets toen ze om de pols gingen. Ik ben dus stikjaloers op de mensen waarbij ze deze klik wel hebben met deze modellen.
Een band kun je altijd omwisselen
Als hetzelfde horloge er ook in staal is, koop ik altijd de stalen band en kan daarnaast spelen met andere bandjes. Ook erg leuk om te doen. Je hebt voor weinig geld een heel ander horloge.
Klopt. Je hebt deze helaas niet met een stalen band. Dit is een “limited” die alleen zo te verkrijgen is. Oh well… Komt vast nog wel eens op het pad.
Dus eigenlijk gewoon goed geld verdiend vandaag
Da’s dan weer de keerzijde van zo een tegenvallende verwachting.
Zo kun je het ook zien natuurlijk… ![]()