Deze nieuw gekochte 2010 SKX009J voorzien van een nieuw uurwerk. De SKX was destijds 120 euro op eBay… Ik had geen zin die 7S26 nog een keer te servicen; 1 keer gedaan in 2017. Ik haat ze - qua service-ability.
Dus het moest een nieuw werkje worden.
Al zoekende kwam ik uit op een 4R36. Via de hier vast wel bekende Rob uit Hilversum, een splinternieuwe 4R36 en een superstrakke gegraveerde kroon en stift (plus extra stift, ook nog eens) binnen gekregen. Alles uit Seiko HQ Schiedam.
5 kwartier werk (inclusief afregelen; dat behelst ook het richten van de spiraal tussen de kompaspennen en de afstand tussen die laatste) verder, heb ik een weer superfrisse SKX; die vooralsnog (sinds 12:30) een halve seconde voor loopt, in 10,5 uur.
Ik heb het glas ooit vervangen door originele Hardlex. Ik laat 'm lekker zitten, alleen onder vergroting zie je wat pitjes. De verkleurde en licht beschadigde duikersring blijft ook - dan houdt-ie wat karakter!
Mooi als je dat zelf kan…![]()
Dat zou ik nou ook willen kunnen. Heb je ergens een cursus gevolgd? Of zelfstudie en wat proberen op een of ander project horloge?
Opleiding (heel jntensief, 1 jaar) op een ROC, door Machiel Kalf. Hij is met pensioen en daarmee is ook de opleiding verdwenen… …heb zelf o.a. nog bij Breitling NL gewerkt.
Dat is nog steeds een soort van grail voor mij… Een SKX, met 4R36 uurwerkje. Of dat dan de zwarte of de pepsi is, maakt me geen zak uit!
Makkelijk te behalen grail toch!? Wordt regelmatig hier aangeboden en je weet nu dus ook dat er mensen te vinden zijn die kunnen helpen met ander uurwerk of saffier enz
De metalen band zit met dit weer nét ff strakker dan lekker is, en daardoor bleef deze veel te vaak in de doos zitten. Nu eens op een canvas strap gezet, kan best denk ik. Kan 'ie weer wat vaker buiten spelen ![]()
Heel zeker!