Seiko Only X

15 likes

Doet het goed op die band :ok_hand:

1 like

Ik heb onlangs dit model bij een juwelier zien liggen. M’n oog viel er meteen op, vind het een erg fraai model. Ik zag 'm in deze groene uitvoering, hij is er ook in blauw en zwart.
Qua ontwerp en grootte (39mm) vind ik 'm dus erg tof, maar qua chrono functie zozo, en een 24-uurs register is gewoon waardeloos. Vind ik net zo goed als bij m’n SSC813 “panda” speedtimer. Die staat net ff een treetje hoger op de ladder bij Seiko en is natuurlijk solar powered, deze modellen zijn wat eenvoudiger, maar ik vind ze best een leuk alternatief!

Foto gepikt van monsterwatches (waar 'ie afgeprijsd is)

8 likes

Die band staat idd heel netjes :ok_hand:

1 like

Deze kleur groen spreekt mij ook altijd wel aan, heb ooit een BMW in die kleur gehad (E36), ik heb wel wat met groen…

1 like

Ik zeg niks :zipper_mouth_face:

Groen is top. Soms wat lastig combineren maar ik kom er meestal wel uit. Leuke aan die chrono SSB481 is dat er wat goudkleurige details op zitten.
Met die bovenstaande Tissot is de liefde wat aan het vervagen, ik vind de registerlayout en stijl van de wijzerplaat niet zo geweldig meer, maar de chrono functionaliteit is beter dan die Seiko. Niet dat ik dat ook gebruik… Maar toch…

16 likes

Oef die King Seiko is echt :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:

1 like

Thanks! Inderdaad m’n mooiste horloge, ook omdat het een speciaal cadeau van m’n vrouw is. Needless to say, die gaat nooit meer weg :grimacing:

19 likes

19 likes

Die King Seiko is idd prachtig, zeker in het groen. Ik ben een beetje jaloers :grin: Bij de Tissot vind ik de 4, 8 en 12 net iets te aanwezig, maar verder ook een mooi horloge :ok_hand:

1 like

Daar was ik juist dol op in het begin, dat is een knipoog naar van die “roundels” op race auto’s. Dat is wel nogal aanwezig, maar ik ben op een punt gaan vinden dat met name de indices maar ook de wijzers eigenlijk niet bij het type horloge passen, en dat die witte ringen rond de bovenste registers too much zijn. Dat is allemaal iets te fancy ofzo. Als het gewoon rechtoe-rechtsaan indices en wijzers waren was het beter.
Maar los van dat, ik ben hier op/door HF op een moment gaan beseffen dat ik deze subregister layout niet mooi vind, de 2-6-10 layout. 3-6-9 is veel mooier, zeker als de registers wat subtieler zijn. Maja. Leuk voor de afwisseling :grimacing:

1 like

10 likes

9 likes

Ik snap je punt, het is natuurlijk een speciale uitvoering, met verwijzing naar de autosport als ik het goed begrijp? Ik zou deze wel gewoon lekker houden, en mogelijk komt er een punt dat je deze weer meer gaat waarderen. Ik ben het wel met je eens over de 3-6-9, Mijn Citizen CB5947-80E heeft ook de 2-6-10, en hoewel ik dit horloge nog steeds zeer waardeer vind ik 3-6-9 over het algemeen ook net iets mooier ogen.

1 like

Vandaag mijn laatste aanwinst weer even om :upside_down_face:

14 likes

Bandje staat goed.

1 like

Thanks Aamon :+1: Ik draag graag Nato en vond het wel passen. Daarnaast merk ik dat, ondanks een hele reeks andere (Japanse en Zwitserse) merken in mijn horlogedoos, mijn waardering voor Seiko alleen maar groter wordt, begint een beetje mijn favoriete merk te worden… :hushed:

2 likes

14 likes

8 likes

Op Nato ziet het er ook tof uit zeg!

2 likes