Seiko Padi Party

OK, ik weet het: al veel over de Padi geprati, maar eigenlijk nog geen dedicated topic (voor zover ik kan vinden). Dus vanwege de broeierige atmosfeer met mogelijk onweer op komst nog maar even gauw een Padi Party. Dus alleen foto’s waar PADI op de dial zichtbaar zijn, en je moet er wel een beetje vrolijk van worden, want het is een Padi Party (weet nog niet waar overigens).
Ik trap af met mijn veel getoonde en o zo mooie (kijk naar die golfjes op de dial!) onvolprezen SPB071J1. Mooi hè?

(sorry @junior, telefoonfototje)

19 likes

:arrow_down:

Wel een ouwetje, maar toch.
Hoe heb ik die gevonden? … ûhm, met de zoekterm ‘PADI’. :wink:

Prima foto toch!

1 like

kijk! Jij bent toch zooo handig! Die had ik natuurlijk OOK al gevonden, maar daar is inderdaad weinig nieuws onder de zon. En als niemand er nu aan wil, nou, dan wordt dit zo ook weer een ouwetje.

1 like

Ik heb inmiddels wel geleerd dat er op HF voor alles, maar dan ook vrijwel alles al een topic is en toch maakt iedereen graag een nieuw topic. Tja, dan blijven de ouwetjes oud. Van mij mag het hoor. Het is geen verwijt ofzo enne over jouw SPB071, die is fraai!

Niet altijd hoor. Gisteren liet ik een glas vallen. Dat was nogal onhandig en 't zorgde voor een hoop rotzooi.

Plaatje voor de sfeer …

7 likes

zonder frisse plaatjes geen nieuwe praatjes, wat jij?

2 likes

10 likes

purzies: mag hier niet ontbreken. Eigenlijk bijna een PartySpecial voor jouw NA. Laat het bier maar stromen.

4 likes

8 likes

Ik vind dat eerlijk gezegd geen goede reden om eenzelfde topic aan te maken. Het forum wordt hierdoor niet makkelijker op om topics te vinden.

Wat is er mee om een stil topic nieuw leven in te roepen?

1 like

Dacht al: zal toch niet de enige zijn met die 071. Mooi ding eigenlijk, draag hem gewoon te weinig. Het werd zo ongeveer mijn “klusklok”. Lekker veel hakken en zagen, blijft hij lopen (ooit mijn winder verkocht). Zo zien we maar: écht een Party dit.

1 like

Ik ervoer dit niet als een recent, actief topic. Het ging toen om “nieuwe modellen”. Dat hoeft voor mij niet per se. Gewoon mooie plaatjes van wat je hebt, wat je wilt delen. En zo niet, dan niet.

Op foto’s is de werkelijke schoonheid van de plaat heel lastig vast te leggen, ook deze foto doet hem geen recht.

1 like

Ik vind de dial erg mooi. Eigenlijk is de gehele styling erg geslaagd. Op mijn startplaat is dat wellicht wat duidelijker inderdaad. Gewoon nieuwe foto maken toch?

1 like

De golfjes zijn wel duidelijk, maar ze komen op de foto heel hard en uitgesproken over terwijl de plaat afhankelijk van het licht heel subtiel is.

5 likes

klopt, heb ze mogelijk wat “doorgedrukt”. Dial is zeker subtiel, en daarom juist zo mooi. Maar nu hebben we samen al 4 foto’s staan, dus eenieder kan daar alle indrukken zelf uit destilleren (dat i.v.m. die party natuurlijk)

Ow leuk! PADI dat was mijn kennismaking met de Turtle. Tevens het begin vande hobby in 2017. Wat vond ik die mooi met dat blauw.
Nu de mijne, ik heb er 2 gehad een Arnie die was achteraf toch niet mijn ding.
En de Samurai die heb ik nog steeds.
Dat was in 2018 mijn eerste padi, mijn eerste Samurai en mijn eerste Special Edition. Gewoon een cool ding :grin:

4 likes

De laatste lijkt qua patroon op de dial sterk op de SPB071. Welke is dat? Wel meer verschillen weliswaar, zoals de bezel, maar toch heel herkenbaar. Leuk.

Dit is de padi Samurai SRPB99K1 uit 2017.

3 likes

4 likes