Veel plezier ermee! In het echt is ie nog mooier
Saffier heef geeft een beetje een blauwe gloed
En een extra bolling zoals Rob ze levert draagt bij aan de looks van de klok
Rob heeft tegenwoodig ook extra gebold saffier, voor de liefhebber
Begrijp ik. Maar ik vroeg waarom saffier voor hem een must was, niet wat het verschil was tussen saffier en mineraalglas.
Nu ik het zo teruglees klinkt het best lullig, maar zo is het niet bedoelt hoor haha
Een double domed saffier zoals @Gnik zegt geeft samen met de blauwe gloed een mooi effect.
Maar dat kan alsnog. Eerst maar eens zonder saffier aanschouwen.
Zoals @Jeffreyh1984 zegt, eerst eens een tijdje lekker dragen, mocht je hem beschadigen kun je altijd nog saffier laten plaatsen.
Wat vinden jullie de fijnste stalen band.
Ik krijg morgen een turtle binnen en wil toch graag een stalen band erbij kopen. Liefst wel met orginele seiko sluiting.
Ik heb op mijn skx007 een strapcode solid oyster maar misschien is wat anders ook leuk. Alhoewel een Oyster top staat natuurlijk
Hoe is de orginele Seiko band?
Ik vind de standaardband prima hoor, niks op aan te merken.
Ach, en een (zelf gekozen) saffier geeft het weer net iets speciaals, tussen die niet meer zo gelimiteerde limited editions no1896 van 10.000âŠ
En vandaag arriveerde mijn Padi Turtle van Monsterwatches.
Double domed saffier en perfect door Rob uitgelijnd
En Rob doet er dan nog een extraâtje bij: 3 mooie bijpassende Nato banden.
Monsterwatches is the best!
Nog ff geen wristshot
Wel een poging om het mooie blauw in beeld te krijgen (wat niet goed gelukt is).
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/F56E8D4C-16EB-42C4-8C2E-97F0ACB13203_zpsew5twy2o.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/5D2F824D-4B64-4BB6-AE0D-D43144C3378E_zpsgrzzsncx.jpg.html][/URL]
Schitterend! De mijne komt morgen, echter zonder saffier
Prima kwaliteit in deze prijsklasse.
als het goed is de mijne morgen ook.
Zonder meer prachtig, maar dat was ook niet de insteek van mijn opmerking. Had t leuker gevonden als hij limited was geweest. Enfin dat doet aan de looks niets af. Heb een pepsi gehad en nu nog een zwart gouden. Deze laatste gaat weg want er is een Japanse padi onderweg. Ook bij mij ligt er al een fatsoenlijke band op te wachten. Safier twijfel ik nog overâŠ
Gefeliciteerd, man!
Grappig ik heb vandaag de mijne ook opgehaald. En wat een beauty!
Draag mijn duikers het liefst op rubber. Dus leuke donkerblauwe Seiko band eraan. Stalen band netjes opgeborgen.
En met mân SRP777, die vanaf dag één (net voor de zomer) direct een van mân meest gedragen horloges werd. Deze kreeg vandaag een mooi bol saffiertje (dat nieuwe, fraaiere model glaasje). Ben weer helemaal happy!
Heb er niet zoân probleem mee.
Ten eerste, als Seiko deze âLimited Editionâ had genoemd, had je voor hetzelfde horloge twee keer zoveel betaald. Kijk maar naar die grijze LE, die onlangs verscheen. De Zimbe.
Verder moet je 't ook even in het juiste perspectief plaatsen. Je ziet er nu relatief veel op een forum en een paar FB-groepen die voor 100% bevolkt worden door WIS. Ze zijn nu even âhotâ. Zo gaat dat. Iedere paar maanden is er weer een nieuw model dat iedereen dan wil hebben. En een half jaar later, gaat de storm weer liggen. Ze blijven geliefd, maar de âfrenzyâ is gewoon over.
Daarnaast is de kans dat je er in het echt een tegenkomt extreem klein. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit (buiten meeting/beurs) iemand met een Seiko Monster gezien in de âechte wereldâ en slechts één keer iemand met een SKX. En van het Monster en de SKX zijn er vele honderduizenden gemaakt.
Tot slot, wat dacht je van populaire modellen als een Submariner of een Speedmaster. Hiervan zijn er vele miljoenen gemaakt. Maar dat maakt ze natuurlijk niet mindere of minder aantrekkelijke horloges, toch?
De mijne ookâŠ
Daar heb je inderdaad gelijk in, door de grote aandacht lijkt het nu inderdaad alsof iedereen er 1 heeft.
Ja, klopt. Ik herinner me nog de massale rush op een Aquis en de dump die er op volgde. Dit geldt ook voor de âgewoneâ Turtle. Die komt ook wekelijks in de verkoop.
Uitzondering op deze regel is de Aevig Balaur die al volop geflipperd wordt nog voor dat ie is geleverd
Ja, Rob heeft nu bol (double domed) saffier en nog boller (high double domed)
Ik heb het maar bij dd gelaten, anders wordt het zoân visglas
Klopt wel, ik ben ook zoân meegaand HF lid dat snel enthousiast wordt van een nieuw model en in een opwelling koopt en laten weer flippert. Ja ook de Aquis Date, PADI en HFLE2016. Maar:
A/ zo weet je uiteindelijk wat bij je past;
B/ goed voor de doorstroom op Horlogemarkt