Seiko Presage kapot - hulp

Beste mensen,

Een van mijn favoriete horloges, de Seiko Presage, had ik deze week om de pols.

Mijn vrouw vroeg me de vuilniszakken buiten in de container te doen en toen ben ik door de gladheid onderuit gegaan. Niets aan de hand dacht ik en ik ben weer naar binnen gegaan en later op de avond mijn bedje ingedoken.

In de ochtend wilde ik mijn Seiko omdoen maar ik kon hem nergens vinden. Toen bedacht ik mij dat mijn horloge door mijn val mogelijk van mijn pols is gekomen dus ik snel naar buiten en ja hoor… daar lag ie, zwaar beschadigd helaas.

Er zijn waarschijnlijk auto’s overheen gereden. Het glas voor en achter zijn gebarsten. De kast is behoorlijk intact en ook het wijzer- en uurwerk doen het nog.

Ik wil mijn horloge graag laten maken. Wie weet waar dat zou kunnen en hoeveel het ongeveer kost?

Iedereen alvast bedankt voor de input en fijne dag :grin:

2 likes

afbeelding

Je zou hier kunnen beginnen:

Ik denk echter dat je beter een nieuwe kan kopen mits er geen emotionele waarde in het product zit.

3 likes

Dat zal ik doen. Bedankt.

Ik vraag me af of herstel de moeite waard is gelet op de mogelijke kosten.

Vandaar ook mijn vraag hier.

Ligt eraan wat voor een Seiko het precies is (aanschafprijs en verkrijgbaarheid etc.), maar ik denk dat het het niet waard is.

Au! Nooit naar je vrouw luisteren.:wink:

Ligt een beetje aan de versie van het horloge maar lijkt mij totaal los. Goede kans om het schuldgevoel van je vrouw aan te spreken en je grail te halen😅

3 likes

Schuldgevoel bij vrouwen, dat werk niet altijd in mijn belevingswereld :face_with_raised_eyebrow: :joy:

1 like

Het is de baby snowflake.

Ja ik heb haar een behoorlijk schuldgevoel aangepraat haha.

Kan ik een ander horloge kopen :sunglasses:

2 likes

Dat is balen, heb je een foto hoe het horloge er nu uitziet? Dan is het misschien beter te beoordelen.

Oh nee shit… net even wat lastiger te verkrijgen, prijziger enz dan andere presage modellen :slightly_frowning_face:
Balen, ik hoop dat de schade enkel het glas betreft maar ik vrees, gezien het bv geen Victorinox Inox is, het ergste…

Chips, da’s balen.
Foto’s?
Neem eens contact op met @Aad57 mogelijk kan hij iets voor je betekenen. Gezien je verhaal vrees ik dat het een nieuwe gaat worden, maar ik ben geen horlogemaker. Deze is niet zo makkelijk te krijgen.

1 like

Moet dat zo op de zaterdagochtend?

1 like

Oeps, aangepast.

1 like

1 like

Voorkant lijkt mee te vallen, achterkant glas zullen glasplinters in het uurwerk zitten maar deze hoef je niet af te schrijven is wel te fixen.

Pfff wat klote !

Pfff. Niet goed.
Vraag anders Richard van Druten (horlogeglas.nl)
Gezien het feit dat in de achterzijde een gat zit.
Extra aandacht laten besteden aan het uurwerk voor eventuele glasscherven.

Sorry kon het niet laten

12 likes

:sweat_smile:

Zou kijken of je vervangende onderdelen kan krijgen. Er is best een handel in seiko onderdelen.

Beter dan derde partij de kapotte onderdelen te laten herstellen.

PM gestuurd.

3 likes