Seiko Prospex GMT

Ik heb een 18cm… en idd sawtooth past top. Deze denk ik dus ook. Al zicht erop Rob? :wink:

Een SBBN017 op mijn 18cm pols is ook geen enkel probleem, dat zal bij deze denk ik niet anders zijn.

In de US is ie nu dus in pre-order omgerekend € 381,00…

Eric

EricPP Schreef:

Een SBBN017 op mijn 18cm pols is ook geen enkel
probleem, dat zal bij deze denk ik niet anders
zijn.

In de US is ie nu dus in pre-order omgerekend €
381,00…

Eric

maar dan nog over de oceaan… en langs de douane… :slight_smile: :slight_smile:

Dan nog, zeg dat er 30% bijkomt aan kosten…ik denk dat 90% van mijn collectie buiten de EU komt, heb nog nooit 30% aan extra kosten gehad.

Dus onder de 500,- zijn we klaar :slight_smile:

Deze prospex lijn komt ook naar de EU. Benieuwd wat hier de prijzen gaan doen nu we dit ongeveer weten. De baai is er zelfs nog niet bij.

De tijdens BaselWorld gecommuniceerde prijs staat in het eerder in dit topic door mij geposte (en geschreven) artikel: € 660.

http://www.forty9.nl/horloge/seiko-duikershorloge-kinetic-gmt-tuna/

frenk Schreef:

Dus onder de 500,- zijn we klaar :slight_smile:

Deze prospex lijn komt ook naar de EU. Benieuwd
wat hier de prijzen gaan doen nu we dit ongeveer
weten. De baai is er zelfs nog niet bij.

Vanuit het buitenland zal ie dus ruim onder de NL adviesprijs komen te liggen. Maar als ik zie dat ie als pre-order in de US al zo laag geprijsd is, zal dat dan ook hier gebeuren?

Eric

TagEd Schreef:

De tijdens BaselWorld gecommuniceerde prijs staat
in het eerder in dit topic door mij geposte (en
geschreven) artikel: € 660.

http://www.forty9.nl/horloge/seiko-duikershorloge-
kinetic-gmt-tuna/

Ik bedoelde het anders :)… Ik weet ook wat de SRP is… maar ik vroeg me af wat de prijs gaat doen… maw. Waarvoor rolt ie straks de winkels uit. Het idee van Seiko is 660,- EUR… maar ik koop um voor?

EricPP Schreef:

Vanuit het buitenland zal ie dus ruim onder de NL
adviesprijs komen te liggen. Maar als ik zie dat
ie als pre-order in de US al zo laag geprijsd is,
zal dat dan ook hier gebeuren?

Eric

Ik vermoed en hoop dus wel… anders is het makkelijk en gaan de doosjes maar over zee…

hier zien we gelijk het probleem van de nederlandse retailer icm een wereldwijd product…

Volgens mij is dat überhaubt het probleem van de ‘brick & mortar’. Je vindt een product altijd goedkoper ergens op het internet. En de ‘klassieke’ winkelier heeft hier meestal gewoon geen antwoord op. Daarom staan bij mij om de hoek (ik woon in het centrum van mijn woonplaats) zoveel winkels leeg en ik vermoed bij jou ook. En dat gaat alleen maar erger worden. De ouderwetse winkelformule werkt niet meer. Een hogere prijs vraagt om toegevoegde waarde die het huidige winkelbestand meestal niet kan bieden. Maar er liggen heus nog wel kansen. Sommige ondernemers begrijpen dit. Wel interessante materie, vind ik dan. Maar ik heb gelukkig ook geen winkel. :wink:

Anyway, terug naar de Kinetic GMT Tuna, hoe goedkoper hoe beter! Prijsverschil met de huidige quartz Tuna wordt alleen wel heel erg groot.

frenk Schreef:

EricPP Schreef:

Vanuit het buitenland zal ie dus ruim onder de
NL
adviesprijs komen te liggen. Maar als ik zie
dat
ie als pre-order in de US al zo laag geprijsd
is,
zal dat dan ook hier gebeuren?

Eric

Ik vermoed en hoop dus wel… anders is het
makkelijk en gaan de doosjes maar over zee…

hier zien we gelijk het probleem van de
nederlandse retailer icm een wereldwijd product…

Thehaguedragon Schreef:

frenk Schreef:

Hier kwam ie ook al langs:

Heb ik gezien toen ik ging zoeken maar ik vind dat
deze bruut een eigen topic verdient!

zeker hoor, maar ik dacht al, deja vu…

wat ik alleen wel jammer vind bij sommige seiko’s, is dat de lugbreedte wat smal is voor mijn smaak. daardoor vind ik de bandjes iel.

Mee eens

Vaak flinke knoeperts van klokken en dan 18/20 mm band er op die dan soms ook nog tapered is

Het oogt misschien wel wat iel en niet-passend, wat draagcomfort betreft is het echt top. Een groot horloge als bijvoorbeeld de Tuna (SBBN015/017) dragen echt heerlijk comfortabel, dar draagt de vorm van de stalen band (en natuurlijk ook de kast) echt aan bij.

Maar ik snap dat het vaak optisch niet helemaal top is, daarom is de after market zo blij met Seiko :slight_smile:

Groet,
Eric

+1 Bovendien vind ik de originele stalen band van SBBN015 ook optisch top met de hoogteverschillen in de schakels.

Groet,

Frits

EricPP Schreef:

wat draagcomfort betreft is het echt top. Een
groot horloge als bijvoorbeeld de Tuna
(SBBN015/017) dragen echt heerlijk comfortabel,
dar draagt de vorm van de stalen band (en
natuurlijk ook de kast) echt aan bij.

Maar ik snap dat het vaak optisch niet helemaal
top is, daarom is de after market zo blij met
Seiko :slight_smile:

Groet,
Eric

Als je de band van de SRP227 op de SBBN015 zet is het toch beter in verhouding. Niet een 18mm sluiting, maar een 20mm, dus een bredere band die er identiek uitziet.
Heeft niet de sluiting met die mooie verstelmogelijkheden (maar die gaat wel komen in 20mm, ik ben er mee bezig).

robbie409 Schreef:

Als je de band van de SRP227 op de SBBN015 zet is
het toch beter in verhouding. Niet een 18mm
sluiting, maar een 20mm, dus een bredere band die
er identiek uitziet.
Heeft niet de sluiting met die mooie
verstelmogelijkheden (maar die gaat wel komen in
20mm, ik ben er mee bezig).

Is de bandaanzet van deze band dan wel 22 mm? want dat is de lugbreedte van de SBBN015.

SRP227: 22mm en de band loopt naar 20mm
SBBN015: 22mm, en de band loopt naar 18mm

http://forums.watchuseek.com/f21/just-picked-up-new-seiko-sun-019-a-1065273.html

in Engeland al in het schap!

Yep, die is yummie. Was liefde op 't eerste gezicht. Die gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen!:~ Hoewel ik ook wel heb zitten kijken naar de nieuwe Ecozilla. Die vind ik ook wel erg o.k.!

frenk Schreef:

http://forums.watchuseek.com/f21/just-picked-up-ne
w-seiko-sun-019-a-1065273.html

in Engeland al in het schap!

Ziet er niet verkeerd uit. En hoewel ik de band wat smal vond, vind ik em vergeleken met sommige andere sowieso al een stuk beschaafder. Dan kan een smaller bandje ook wel. De schakels zijn wel fors genoeg, om stoer te blijven.