Seiko quality control

Leuke woordspeling. :wink:
Succes met de Seiko klachten!

1 like

Vind jij.

1 like

Na een goed maal ziet alles er beter uit.:slightly_smiling_face::+1:

1 like

Als het niet goed is, stuur je hem gewoon kosteloos terug toch?

Na een goed maal zijn de Tissot en Certina platen nog even karakterloos, saai en inspiratieloos :sunglasses:

1 like

Ik heb 3 seiko’s gehad, alle 3 geen QC problemen gevonden. Voorlopig blijf ik dus positief over Seiko!

:roll_eyes::grin: Denk dat ik gewoon lekkerder eet dan jij.:wink:

1 like

Hier 2,5 van 2,5 maal geluk gehad blijkbaar :smiley:

Wat jij verlangt, zou ieder merk serieus moeten nemen. Een goede QC hoort nu eenmaal bij het leveren van een betrouwbaar product. Zelf gelukkig nog weinig problemen met m’n Seiko’s gehad.

En qua prijzen? Tja dat Seiko niet in alle gevallen meer veel waar voor het geld biedt ben ik wel met je eens. De sharp edged heb ik destijds ook gekocht met een premium van zeg €200 tot €250. Maar je hoeft het niet te kopen hè. De liefhebber (of idioot?) geeft het er aan uit. Eén keer slikken en dan genieten. Of niet slikken en niet kopen.

Ik heb destijds nooit gekeken of de bezel precies is uitgelijnd… eerlijk gezegd boeit me die minuscule afwijking me niet. En QC heeft zijn toleranties. Op mijn smp300 is het erger, een horloge van 15x de prijs van de seiko, maar binnen spec van QC van Omega…

Verschillende Seiko’s gehad (en ook nog steeds), van het wat lagere segment (200-500) midden segment (1000-2000) en het hoogste segment (6k+) maar nooit echt iets QC op aan te merken gehad.

Ja ik vond dat de sluiting in het midden segment beter had gekund en de afregeling van het 6R uurwerk ook maar wel netjes binnen specs.

Vond het in de ranges juist mooi om te zien dat je heel duidelijk kwaliteit verschil ziet, van laag midden naar hoog.

Prijs kwaliteit vind ik aardig op orde, soms beetje te hoog maar laten we eerlijk zijn, dat zijn de meeste high end merken ook. Betaal je ook het grootste deel voor de naam.

1 like