Seiko reparatie

Hallo horloge broeders ik heb deze seiko gevonden bij mijn groot ouders. Deze horloge is in de jaren 90 aan hem cadeau gedaan door een vriend, er zit een briljantje verwerkt in de wijzerplaat. Dit type horloge vinden op internet is niet zo lastig maar met een briljant erin wel. Ik kan hier namelijk niks over vinden online. Weet iemand hier meer over en waar kan ik het beste in de omgeving s-Hertogenbosch naartoe gaan om deze horloge nieuw leven blazen.

Zo, dit horloge heeft een zwaar leven gehad!
Ik heb ook nog nooit zoiets gezien. Lijkt wel of iemand dat steentje er achteraf heeft ingezet/laten inzetten.
Maar goed, volgens mij een redelijk doorsnee quartz horloge. Met wat mazzel ben je er met een nieuwe batterij en nieuw glaasje. Maar het kan ook zijn dat er meer vervangen moet worden en misschien ook het uurwerk. Geen idee hoe de verkrijgbaarheid daarvan is, op dit moment. Lijkt mij iets dat iedere horlogemaker (niet juwelier dus!) zou moeten kunnen doen voor je.

Dit topic zou je moeten helpen aan een goed adres, in jouw omgeving.

1 like

Thanks ga ik eens even informeren ben wel benieuwd wat een horlogemaker mij hier eventueel over kan vertellen.

1 like

Als ik bij Seiko zoek vind ik geen met een zwarte wijzerplaat. Ik kan het nummer op je wijzerplaat niet goed lezen maar lijkt dus een andere plaat te zijn. Tenzij het een blauwe plaat is die zo vuil is dat hij op de foto zwart lijkt.
Ik verwacht dat het steentje er achteraf op gezet is.

Wat op de wijzer plaat staat is 7810 5069T

Dat komt overeen dus, dan moet de wijzerplaat wel donkerblauw zijn. Steentje zal er achteraf opgezet zijn.

Net in helder licht gehouden en ja het is donker blauw

Mogelijk sla ik de plak volledig mis, maar zit dat steentje wel vast in de wijzerplaat?

Ik zie op 12u een gat in het glas, ongeveer zo groot als die steen.

Het lijkt me dat de wijzer ook niet de ruimte heeft om over de steen te draaien.

Gelukki dat oma gisteren aan tafel zat en bevestigde dat hij het altijd heeft gedaan met briljantje in de dial. Tot de horloge en pols een keer ergens tussen hebben gezeten en dit het resultaat is.

1 like

Dus ja in theorie wel maar hoe het in de praktijk gaat uitpakken :upside_down_face: