Seiko Save The Ocean Happy Feet editie

Ben nog bij @Brambo maar het is idd echt een mooi ding:

4 likes

Veel plezier ermee mannen…:grin:

3 likes

Jij hebt zo te zien de Made in Japan versie. Dacht dat ze allemaal JDM waren aangezien het een special edition is.

1 like

Ja dat klopt.
De mijne in Japan besteld.
En die kostte daar 460 euro, plus 113 euro invoerkosten.
Dus maar iets duurder dan de Europese uitvoering.

2 likes

Degene die de pin en colar systeem heeft bedacht van Seiko mag echt de boom in. :exploding_head:

1 like

Het is inderdaad niet het makkelijkst, maar het ging mij goed af deze keer.

1 like

Helemaal mee eens. Ik heb zelf mn seiko naar de juwelier gebracht, dat systeem krijgt je zo over de kook dat je het horloge gerust tegen de muur gooit.

Ik begin er niet meer aan🤣

1 like

De laatste keren heb ik het zelf gedaan, en het ging steeds makkelijker…:wink:
Het is inderdaad niet het makkelijkste systeem.

2 likes

Kan uiteraard ook met mijn geduld te maken hebben (wat ik dus totaal niet heb). Maar makkelijk is anders.

Plus is liet het buisje in het hoog polige tapijt vallen🤬

De truc is om een tandenstoker of sateprikker te gebruiken om het kraagje op te ā€˜spietsen’ om het op z’n plaats te houden, met je vingers wordt het een gepriegel.

Je kunt dan ook beter druk zetten bij het in elkaar zetten van de hand zodat het goed blijft zitten.

1 like

Ik had een pincet alles aan de hand. Maar begin er niet meer aan. Huis te klein, ik over de zeik. No thanks.

1 like

Ik heb eerst YouTube gekeken voor ik er aan begon.

3 likes

Is er al een Seiko Pin and Collar praatgroep? :laughing:

6 likes

Goed idee…:nerd_face:

2 likes

Het blijft gewoon een k.t systeem. Ik zou er graag een meerprijs betalen voor geschroefde pins.

Hell no, daar heb ik pas haat aan. Gepriegel met schroevendraaiers. Heb ik speciaal tooltje voor moeten kopen. En dan nog heb je van die fabrikanten die loctite er op smeren. :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Happy Feet :penguin:Tuna

4 likes

De Happy Feet Tuna in zijn element :penguin:

8 likes

Ik had de SRPG57 besteld, ontvangen, en direct geretourneerd. Ik word er niet warm van. Heeft mijns inziens niets te maken met de eerste 3generaties monster.

De te ver uitstekende kroon, de ā€œsatin finishā€ bovenkant van de bezel, de scheefstaande cyclops en de vrij fletse dial waren niet mijn ding. Jammer!

Ook ik heb die verschrikkelijke loup erafgehaald. Veel beter zo…en totaal niets van te zien!

2 likes