Beste forum leden, volgend week zit ik met mijn Hollandse kop in Japan. Daar wil ik natuurlijk een Seiko scoren. Dit wil ik waarschijnlijk gaan doen in de Seiko Dream Square (Tokyo). Heeft toevallig hier ervaring mee of andere tips en tricks over de horloges in tokyo?
Ik zeg je nu alvast dat ik je benijd, want een reis naar Japan staat hoog op mijn droom/wensenlijst. Meerdere topics hierover zijn reeds langsgekomen, met allerlei tips en info…benieuwd waar je mee terug komt.
Hier is een van de draadjes:
https://www.horlogeforum.nl/t/tripje-japan-wat-zouden-jullie-meenemen/501562
Veel plezier in Japan!
Toevallig vorige maand geweest. Seiko museum in ginza is ook wel een aanrader!
Ik probeerde hier op het forum draadjes te vinden, maar ik ben Google maar eens opgedoken:
De namen Yodobashi en BIC Camera komen steeds terug, maar ik ben nog nooit in Japan geweest.
Youtube en Reddit zijn je vrienden.
Vorige week hele week in Tokio geweest. Prijzen liggen ca. 25-35% lager. Reken je aangifte BTW mee dan maakt het niet zo heel veel meer uit.
Zeker naar Wako Tower gaan, dan hoofdstraat rechts naar beneden richting Shimbashi. Eind van de straat even Tudor flagship store opzoeken en van daaruit linksaf weer omhoog richting Wako. Onderwg kom je alles tegen inclusief Seiko museum.
Heerlijk dagje passen en genieten, veel plezier.
Klinkt als een top! Ik ga met moeders, dus ik denk niet dat die op een hele horloge dag zit te wachten helaas😉
Die kan mooi alle andere ultraluxe winkels in dus je hebt alle tijd
Toch leuk dat je je moeder meeneemt.
Ga ook naar Lemon-sha voor allerlei “young vintage” en Jack Road voor duurder spul. En sowieso Nakano Broadway!
Er zijn meerdere plaatsen waar je terecht kan. In de buurten Akihabara, Ginza, Harajuka en Shibuya vind je gegarandeerd leuke zaken voor horloges. Harajuka vond ik (en mijn wederhelft) het leukst, iets meer ruimte en niet zo ontzettend druk als in Akihabara en Shibuya. Als je vrouw van mooie merken houd zijn Harajuka (ook Cat street) en Ginza aanraders. Seiko stores zijn er voldoende.
Prijsvoordeel weet ik niet, maar ze zijn in Japan niet zo van het onderhandelen qua prijs… tax-free scheelt iets, wel handig om tax-free vooraf te regelen.
Geniet van je reis naar Japan.
Gister teruggekomen uit Japan (Tokyo). Wat was het gaaf, natuurlijk niet alleen de horloges, maar ook het landschap, de mensen en de stad. Ik heb jullie tips zeker gebruikt, zo zijn we naar Nakano Broadway geweest op een regenachtige dag met daarin mega veel horloge winkels. Hier nog niks gekocht.
Later naar het Seiko museum geweest, wat super interessant was. Direct na het bezoek aan het museum de Seiko Dream Square ingegaan. Maar liefst 5 etages aan horloges (geloof ik). Elke etage afgegaan en toch teruggekomen op de eerste etage waar de sportmodellen lagen. Hierzo hebben ik het middelste horloge (SBSA225 ,38mm) voor mezelf gekocht en het linker horloge (SRPD51K1 ,42,5 mm) voor mijn vader.
Toen dachten we het is wel even goed zo met de horloges. Maar elke horlogewinkel blijft altijd mijn aandacht trekken en elke keer is het toch even kijken. Bij elke winkel viel mijn oog constant op het rechter horloge (SNZG09K1 , 42 mm) dus ook uiteindelijk deze nog op de kop getikt.
Al met al was het een zeer geslaagde vakantie!
Japan is zeker een aanrader voor iedereen (voor ieder wat wils) en helemaal voor horlogeliefhebbers! Zwitserse en Duitse merken lagen er ook meer dan genoeg.
Bedankt voor alle tips, we hebben er zeker gebruik van gemaakt.
Joejoe
Ik probeerde hier op het forum draadjes te vinden, maar ik ben Google maar eens opgedoken:
Shopping Watches in Japan and Where to Find Them
I went to Japan’s most famous watch shop!
De namen Yodobashi en BIC Camera komen steeds terug, maar ik ben nog nooit in Japan geweest.
Youtube en Reddit zijn je vrienden.
Ik wist niet dat BIC Camera zo’n populaire plek was om horloges te kopen.
Moeders meegenomen en een horloge terug voor vaders …goed gedaan !