Seiko SKX only (Deel 1)

Na twee jaar toch maar eens de tijd genomen om mn BOR op maat te maken voor mn skx. Erg geslaagd naar mijn mening

10 likes

Iemand hier toevallig een gebruikte Endmill/President Miltat bracelet te koop voor een SKX007?

Hier nog op originele rammelbak;

4 likes

Hier mijn SKX, het was een 009 destijds om laten bouwen naar een 007 mod.
Wijzerplaat en uurwerk omgeruild met een 007 ,andere bezel , ceramische inay , domed saffier glas Milted bracelet .
Vindt je dit leuk en heb je een orginele 009 of eventueel een 007 in nette staat op jubilee kan je altijd pb sturen voor een eventuele ruil :wink:

7 likes

Mooi horloge!
Ziet er gaaf uit met domed saffier. Is dit ook AR?
Weet je toevallig waar de bezel vandaan komt?

1 like

Met blauwe AR aan de binnenzijde glas ,bezel is een coin edge stijl en de inlay ooit ergens online besteld . Zou niet meer weten waar :thinking:

1 like

Toch maar een nieuwe miltat besteld, wat een kwaliteit!

12 likes

Ik heb er begin dit jaar één voor m’n SKX gekregen, de jubilee. Was positief verrast over de kwaliteit inderdaad, erg net spul :ok_hand: Pas ff kunnen vergelijken met de band van een GMT 5’je, dan merk je goed verschil.

10 likes

6 likes

1 skx is geen skx

vandaag een nieuwe (oudje) binnengekregen. mijn jongste zoon pakt met grote regelmaat mijn SKX013 (of UG FS) en die is toch wel in mint staat.

Dus het werd tijd voor een eigen skx 013.

5 likes

Nice! Staat nog een miltat jubilee voor de skx013 op marktplaats die misschien wel leuk is om erbij te nemen.

1 like

7 likes

Mijn SKX 007 doet ongeveer -98 met 8ms beat error als hij loopt. Vandaag al 3x een stukje vooruit gezet om weer gelijk te lopen. Ik had zojuist de achterkant eraf maar de rotor die draait bijna niet rond. Je moet er een draai aan geven wil de rotor van boven naar beneden vallen met het horloge op z’n kant. De 7s26 heeft zn beste tijd gehad vermoed ik. Bouwt bijna geen reserve meer op en valt vermoedelijk stil aan de pols.
Ik ga eens zoeken naar opties :+1:t2:

Hoop de oyster miltat ook morgen ook binnen te krijgen, deze originele jubilee draagt fijn, maar erg rammelend :joy::joy:
Die president staat ‘em erg goed :+1:t4:

1 like

Eindelijk de bracelet ook binnengekregen,

11 likes

De jubilee van mijn SKX009 heeft zijn beste tijd wel gehad. Heb wat over een Miltat alternatief gelezen maar vroeg me af of het de moeite waard zou zijn om de OEM jubilee te laten reviseren? Ik ben er wel van gecharmeerd. Of is de Miltat een no-brainer?

Geen idee wat dat kost, maar een OEM Jubilee band kost maar iets van €54,-

1 like

Hallo. NH is Seiko. 4R36 en NH36 komen uit dezelfde fabriek.

Heel goed punt, daar had ik niet eens bij stilgestaan, thanks.

1 like

Gewoon losse 4R36 rotor bestellen en omwisselen bij een NH36.
Dan staat er ook Seiko op :sweat_smile:

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Seiko SKX only (Deel 2).