Seiko SKX only (Deel 1)

Dat ene regeltje tekst op de plaat maakt de J-versie nou bepaald niet apart, vind ik. Hooguit meer druk door teveel tekst.

Het is ook meer dat er minder van zijn en made in Japan geeft hem toch wat extra’s, ik wil b.v de nieuwe Arnie niet omdat er achterop de deksel made in China staat.:sob:

1 like

Een SKX007 op rubber bij Monsterwatches (ik zou sowieso voor de J versie gaan) en dan een losse Seiko Jubilee bij horlogebanden dot com? Ik bestelde daar twee weken geleden de originele Seiko Jubilee rammelband voor weinig (maar wil 'm misschien toch op een Oyster/Endmill)

4 likes

Oh, echt waar? Dat wist ik nog niet.

De meeste mensen zullen het niet erg vinden, maar mij stoort het, daarom liever niet.:joy:

13 likes

9 likes

10 likes

12 likes

Doe die bezel goed!

3 likes

4 likes

Ik snap hem wel; het staat eenmaal mooier. Maar ik heb hem ook niet vaak ‘goed’ staan, aangezien ik hem vaak als timer gebruik.

1 like

9 likes

@Jeff ik sluit me hier helemaal bij aan!

1 like

Waarschijnlijk hebben ze alignment issues anders doe je dat niet. :joy:

1 like

Mijn nw BOR (Beads Of Rice) band gemonteerd, het is imho toch wel de mooiste band voor de SKX voor mij :slightly_smiling_face:

Later ga ik overwegen om nog vlak saffier in het blauw te laten plaatsen😎

10 likes

Hier samen met mijn ‘trouwe werkpaard’ de Monster (1?) 20 jaar trouwe dienst nog nooit geweigerd, nog steeds waterdicht tot 40 meter en nog nooit geserviced!:sunglasses:

9 likes

Er zijn, naar ik begrepen 2 uitvoeringen, 1 gemaakt in Japan en gemaakt daarbuiten

Nu heb ik op de wijzerplaar zitten turen, maar daar kon ik geen verwijzing vinden :face_with_monocle:

Maar wel op de case back, daar staat Japan, heb ik nu een Japanse uitvoering?

1 like

Made in Japan op de dial, hier op mijn SKX011. De “J” models hebben ook een extra regel op de dial.

21 JEWELS

4 likes

Aha duidelijk, maar waar komt de mijne dan vandaan?:thinking: