Ligt eraan of wij het over de k-versie of de j-versie hebben. Ik geef de voorkeur aan de k-versie, omdat de plaat cleaner (= minder tekst) is en dus rustiger oogt.
Binnen de k-versie wordt de keuze lastig. Ik neig naar de 007K, omdat hij flexibeler om te dragen. Maar de 009k is vrolijker vanwege de kleuren. Da’s meer een zomerbeater
Ik koos de SKX007. Niet perse omdat die mooier is maar m.i. beter draagbaar is vanwege de minder uitgesproken kleurstelling.
Om toch een knappe pepsi-bezel te hebben maar niet iets identieks aan m’n SKX te kopen, heb ik een Padi turtle gekocht die met de prachtige sunburst dial toch wint van de 009
Niet vergeten maar bewust niet meegenomen. De 007 en de 009 komen het meest voor en zijn lange tijd het best verkrijgbaar geweest, was benieuwd waar de voorkeur naar uit zal gaan als het om deze twee gaat.
Als we een poll willen met alle SKXen, dan verdient dat een uigen topic vind ik!
Ik heb ze allebei. Omdat de skx009 momenteel op een angus Jubilee zit, en de skx007 op een Miltat Jubilee, pak ik vaker de 009. Vandaar mijn keuze. Maar het zou zomaar andersom kunnen zijn.
Ik heb inmiddels een andere band voor de 7C43-6010 gevonden bij speedtimerkollektion… Dit is een NOS Seiko band die normaal gesproken niet op een SKX achtige thuishoort maar mijn vermoeden was dat deze A. wel ging passen en B. ook nog wel aardig zou staan… Dus de proef op de som genomen.
Ja klopt… Ik heb de onderste “voetjes” iets bij moeten buigen maar passen nu inderdaad perfect!
De band is zo’n beetje uit dezelfde periode dus het matched best netjes.