Seiko SKX only (Deel 1)

Mooie Zondag alle SKXers :slight_smile:

1 like

Keuzes, keuzes.

3 likes

Ik heb een wellicht stomme vraag maar is er een verschil tussen de skx007 en de skx009? Behalve de kleur dan.

Nee. :slight_smile:

Ik spam 'm hier ook nog 's, m’n nieuwe Jubilee - net op maat gemaakt. Draagt, en oogt, opmerkelijk goed - terwijl ik die van m’n Datejust er telkens weer na een paar dagen afhaal wegens de bling-factor. :smile: De 009J heb ik al 9 jaar, paar maanden terug zelf geserviced en loopt keurig netjes.

3 likes

Thanks. Wel verwarrend dat ze een ander nummer geven hahaha. Ik ga binnenkort maar eens passen.

Huh het zijn wel 2 verschillende horloges hoor. Wijzerplaat, chapter ring en bezel insert verschillen van elkaar. De kast is hetzelfde.

Is er iemand al eens een rood / blauwe (50% / 50%) ceramische bezel insert voor een SKX007 / 009 tegen gekomen ? Ik wil mijn door MonsterWatch geleverde en aangepaste (double domed, coin edge bezel en solid oyster) SKX009J helemaal af maken met een mooie ceramische insert. Alle tips zijn welkom!

Ik ga even spammen in mijn favoriete topic

SKX met Sumo plaat en wijzers. Op de band en het saffier na is er niks aftermarket.

Bij deze idem dito. Op de band en saffier na volledig Seiko. Ik had met de Turtle PADI niet helemaal de klik, maar deze zal ik niet meer weg doen (denk ik). Wat ben ik hier blij mee zeg.

Hij staat ook subliem op een Hirsch Liberty. Voor het eerst heb ik een leren band die ik kan waarderen.

@anon50762135EV’s brand spanky new SKX171J
007J met 171 dial, DLW secondewijzer en coin edge bezel.

De zwarte keramische insert (standaard 007 spec) komt nog binnen. Dat is het enige wat ontbreekt om 150% tof te zijn :sunglasses:

14 likes

Schitterende creaties!:grin::+1:

1 like

Ehh, chapter ring en bazel insert??? Sry, geen idee waar je het over hebt. Zijn dit belangrijke verschillen?

Wat is een keramische insert en wat is het voordeel hiervan!

Welkom in de wonderlijke wereld van het modden (modificeren).

Lees jij deze maar eens door :wink::
http://wornandwound.com/watch-modding-101/

Je bezel is de draaiende ring bovenop de SKX. Je bezel insert is het schijfje met de cijfers erop.

Het voordeel van een keramische is dat ze niet kunnen krassen.

Maar ze kunnen wel breken ((&&$##(%@ :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Thanks voor het leesvoer:slight_smile: Ik ga meteen even doornemen.

1 like

Meh… :unamused: niet helemaal.

3 likes

Druk die band straks tussen de lugs van je nieuwe alpinist :sunglasses:

2 likes

Vraagje: ik heb mijn skx nu ruim een jaar en ik merk (de laatste maanden) dat wanneer ik hem een dag niet draag en weer op pak. Dat ie in een week tijd langzaam 5 minuten achterloopt. Is dit normaal?
Hij blijft dan ook steady 5 minuten achterlopen.

Precies mijn idee, en hij staat ook ubertof op de Squale 1554 :thumbsup:

1 like

Het wordt een grandioze @HanDavinci limited. Mijn macrolens kan niet wachten.

2 likes

Dat klinkt niet gezond.
5 min achterloop in een week is teveel voor dit uurwerk.

Ik heb een 007 van 7 jaar oud en die gaat nu ook iets achter lopen
maar met maar 6 sec op 24 uur.

Is hij soms gevallen?

1 like