Seiko SKX only (Deel 1)

Prachtige skx toppers hier allemaal. Ik zoek nog een mooie skx009 pepsi voor naast mijn monster. Dus als iemand er nog een heeft :wink:

1 like

Er zullen hier zat HF’ers zijn die dat horloge hebben, zoals mijzelf. Maar of zij hem kwijt willen, is nog de vraag. Ikke niet in ieder geval. Sorry.

Gooi mijn Skx009j er ook nog maar een keertje in.

Stond geparkeerd, niets aan de hand!

8 likes


SKX009 mod.

5 likes

Weer eens wat anders nu de zomer echt is begonnen

6 likes

9 likes

Door het lezen van verhalen, luisteren van ‘mannen van de Tijd’ podcast en plaatjes kijken ben ik erg gecharmeerd geraakt van de SKX. Het jonge broertje, de 5KX, is m’n eerste ‘echte’ horloge (beetje offtopic: ik kijk naar een nieuwe endlink+band van clockworkrepublic, iemand ervaring mee?). Een leuke aanvulling dus. Maar welke SKX het moet worden… De 007, 009, 011 of toch de iets kleinere 013? De K of de J? Ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik weet dat er hoop kenners zijn hier op Seiko SKX gebied, dus daarom de vraag: waar moet ik op letten bij de aanschaf van dit model en hebben jullie tips?

2 likes

De A35, 173 of 399/401, want dat zijn de mooiste met rechthoekige indexen.

1 like

Sowieso kijken naar een origineel. Dat is toch het leukst. :v: Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Pepsi bezel van de SKX009. De SKX blijven ook gewoon super leuke horloges.

10 likes


:+1::sweat_smile:

11 likes

Heeft iemand een adres waar ze het onderhoud van een SKX willen doen?

M’n SKX heeft inmiddels wat levenservaring opgedaan waardoor hij slecht de tijd houdt, de dagaanduiding op half zeven hangt en de kroon niet heel lekker meer pakt. Liefst wil ik die dingen laten fixen met zoveel mogelijk behoud van originaliteit, hoewel dat laatste manco een waarschijnlijk een long shot is.

De SKX in betere tijden:
SKX009J_17_s

6 likes

Is het niet slimmer om een van de modders te vragen een nieuw uurwerkje te plaatsen? Kan je er meteen hacking en handwinding van maken en de rest blijft wel origineel. Uurwerkje kost een paar tientjes.

Is ook nog een optie, als onderhoud moeilijk/onmogelijk is. Maar onderhoud heeft de voorkeur.

2 likes

SKX399

9 likes

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Mijn Skx loopt nog prima, maar lukt me bijna niet meer om kroon uit te trekken en de tijd te verstellen. Mijne komt uit 199x dacht ik, heeft het lang volgehouden. Draag hem al 5 jaar nagenoeg iedere dag.

7 likes

Ik heb het weleens gevraagd aan Wesselink&Vreeker en die gaven mij als advies om het te dragen tot hij kapot ging :wink:
Servicebeurt vonden ze zonde van het geld, het hele uurwerk wisselen is goedkoper.

En ze zijn officieel Seiko dealer, dus zou je zeggen dat ze vast wel iets met je SKX kunnen.

1 like

Na een tijdje Citizens Eco-drive gedragen te hebben…deze maar weer eens polstijd gegeven…en oei…wat een icoontje is het toch wel he :slight_smile::watch:

12 likes

Street art Mechelen

7 likes

SKX013 modje :sunglasses:

16 likes

Helaas wel. Een tijdje terug vond je ze voor een paar tientjes op wish en ali. Of dat nogsteeds zo is weet ik niet. Daarom altijd oppassen en bij twijfel gewoon op het forum vragen.