Seiko SKX011 aangepast

Hoi horlogevrienden,

Ik kan mij voorstellen dat liefhebbers van de Seiko SKX hier misschien een beetje anders tegen aan kijken, maar ik stoorde mij aan de leesbaarheid van de oranje SKX. 🥸

De gouden accenten op de bezel en de wijzers waren voor mij al een tijdje een ergernis.
Op die mooie oranje wijzerplaat vielen de wijzers met de gouden randjes een beetje weg en de gouden cijfers op de bezel deden voor mij afbreuk aan dat stoere karakter en de leesbaarheid.:muscle:

Vandaar dat ik hulp heb gezocht. Ik ben daar ontzettend goed geholpen door @Mipnick. Ik wilde heel graag alles origineel Seiko houden en alles moest natuurlijk beter/duidelijker leesbaar zijn na de aanpassing.

Gekozen voor seiko wijzers met een zwarte rand (ipv goud) (en de gelijke kleur lume!) en de bezel van de 007. Vandaag was het zover en kwam alles weer netjes terug. :tada:

Ik dacht, ik deel dit met jullie.
Ik ben er blij mee.

24 likes

Tof! Ziet er goed uit zo. Ik zou haast zeggen dat je de before & after omgedraaid hebt. Geniet ervan!

Ha, je hebt hem terug! Leuk dat je er zo ontzettend blij mee bent, volgende keer onder genot van een biertje horlogetalk :+1:t3:

1 like

Wat een verbetering zeg. Enjoy!

Dat ziet er netjes uit!

Veel plezier ermee.

Ik denk dat @Mipnick nu wel een plek verdient in de lijst met betrouwbare kundige horlogemakers :prince:

1 like

Ja , echt een verbetering :+1:

Smaakvol!

Nou…:sweat_smile:
Mods maken is anders dan horloges maken denk ik, maar bedankt voor het compliment!

1 like

Ik denk dat er genoeg zijn die enkel een modje willen maar niet weten waar ze wezen moeten :smile:

1 like

Dat ziet er een heel stuk beter uit.

Perfect zo :+1:

Ik vind het echt een verbetering. Veel meer contrast op deze manier en komt niet meer zo flets over. Goede keuze!
Dat is nou eigenlijk zo leuk aan een SKX dat het een horloge is wat zo makkelijk te modden is.

Ik wist niet dat @Mipnick ook verzoekjes deed. Handig om te weten voor een volgende keer :grin:

2 likes

Zo hadden ze de 011 gewoon af fabriek moeten maken. Ik vind de leesbaarheid sterk verbeterd!

Heel gaaf!

Staat hem goed.