Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Mooi dat het je is gelukt! Wachten kan nu beginnen. :smile:
Nee ik had wat mailtjes uitgestuurd vandaar dat ik wat informatie had. (Nog) niet over prijzen gesproken maar ik verwacht idd wat jij ook al zei, dat ze voor dit LE in eerste instantie wel adviesprijzen zullen aanhouden. Maar ik vraag me wel af hoe snel die uitverkocht zou zijn.

In duitsland is die inmiddels overal uitverkocht, verwacht hier niet anders.

Zojuist besteld
Het wachten kan beginnen

Waar heb je hem besteld arthur? Ik kan online weinig vinden.

Bij boumanonline kan je preorderen.

1 like

Bouman idd
Gisteren de knop niet ingedrukt
Vandaag maar doorgezet

2 likes

https://www.boumanonline.nl/horloges/seiko-prospex-1965-diver-39-s-modern-re-interpretation-spb149j1

1 like

Nice!

Deze is echt cool. En met 40,5mm de perfecte maat.
Het enige dat van mij niet had gehoeven is de gele secondewijzer.
Maar goed die is zo geswopped. :smile:

Hij komt wel in het vaarwater van de SLA017 en met een 1/3 van de prijs helemaal goed.
Zelf heb ik de SBDC053 en die vind ik met 42mm helaas net iets te groot.

Ben heel benieuwd naar je aankomende NA en hoe deze zich verhoudt tot de SLA017.
Wanneer wordt hij uitgeleverd?
Sterkte met wachten!

Tsja, hoe meer ik naar al die top range limiteds en mid range releases zit te kijken, hoe meer ik mijn doodsimpele Mini Turtle gewoon cool vind worden. Dat zit 'm met name in de uiterst compacte kast die dan weer niet aan Quagmire doet denken.

Voor 240 ballen klaar, en ik zie de toegevoegde waarde van meer doekoe of features niet. Sorry, maar dat ding is veel te leuk om 600-1200 Euro bij te leggen voor een ander zwart Seiko duikertje.

De enige duurdere Seiko duiker die ik nog wel eens zou willen bezitten is de SBBN031, omdat dat een tank is met één van de betere quartz uurwerken die er zijn.

7 likes

Vindt ik juist een leuk detail. Is ook meer goudgeel dan geelgeel, samen met de 200m diver in de zelfde kleur breekt dat juist wat anders een wat saaier klokje zou zijn.

Hier is het beter te zien: https://www.youtube.com/watch?v=_ZFdTJOz5qI

2 likes

Qua maat en kast vind ik de mini-Turtle ook erg gaaf. En wat je zegt, ook zeker voor de prijs. Maar ik vind de tot nu toe uitgebrachte modellen wel erg saai en niet het gevoel van de grote Turtle oproepen. Ik hoop dat ze snel met iets interessants komen, liefst SE of LE.

1 like

Dat was voor mij een verkoop-argument. @RobH heeft mij de ogen geopend, die dingen deden me altijd al aan iets denken wat zou kunnen ontstaan wanneer Jay Leno en Quagmire een liefdeskind zouden produceren.

1 like

De instap duikers van Seiko met hun 4R uurwerk zijn ongeëvenaard qua prijs kwaliteit. Helemaal mee eens.
Tegelijkertijd als ik mijn SBDC naast de turtle hou, hetgeen ik gedaan heb… dan is er een serieus verschil in afwerking. Daarmee ben ik van mening dat de ‘6R range’ de beste van beide is… veel betere afwerking voor nog steeds een relatief betaalbare prijs.

Dank… ben nog niet overtuigd, maar op het filmpje ziet het er al beter uit :wink:

2 likes

De (goud)gele accenten hadden voor mij ook niet gehoeven
Heb nu idd ook de SBDC053 op staal
Die gaat waarschijnlijk tzt naar "de blauwe hoek"
Ik verwacht dat deze Seiko de enige duiker wordt in de collectie
We gaan het zien in “flipperland” :wink:

1 like

het is toch tegenwoordig vaak niet echt meer betaalbaar te noemen? Ik vind het wel een boel geld 1k+

que?

https://www.instagram.com/p/B8YrkAeHIp0/

10 likes

Die limiteds zijn idd duurder.
Maar voor 800 koop je al een SBDC053.
Betaalbaar is een relatief begrip, dat ben ik met je eens.

Ooit geloerd naar de gele variant. Te lang getwijfeld.

Berichtje op Hodinkee over de nieuwe SPB149.

4 likes

Persoonlijk vind ik de metalen bandaanzet niet echt passen bij de SPB149. In het filmpje van T&T eerder door @PDB gepost lijkt het ook alsof de endlink niet goed aansluit op de kast. Hmm, denk dat ik hem toch oversla. Enthousiasme is getemperd.

1 like

Ik vind de SPB147 wel gaaf. Wordt die wel gewoon normaal verkrijgbaar?