Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik kan er nu nog niks van zeggen, maar als ik zo naar de foto kijk met de Damasko erbij (ook een mooi horloge) zie ik de X-factor toch vooral in de Seiko. De Damasko is veel ‘strakker’, minder speels. Vind ik.

Maar goed, krijg morgen mijn blauwe en hoop dat dat geen blauwtje gaat worden … :wink:

1 like

Sterkte morgen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Hoop voor je dat je het horloge fantastisch vindt!!

1 like

Ik heb zelf een tijdje nodig gehad om aan de dial te wennen, kon er ook niet precies de vinger op leggen waarom. Dus hier heb je niks aan :joy: Ik denk de combi tussen de grijze dial en de zwarte bezel van de 143.

Maar inmiddels is het meer dan goed gekomen :+1: Doe hem niet snel meer weg.

6 likes

Precies datzelfde heb ik ook :joy:🤸

1 like

Eeuhh okee, duidelijk. Ligt vast ook aan de topictitel :wink:

En, en, en? :grin:

Okee, daar zit wat in.
Voor nu heb ik er eens een tropic aan gezet, wie weet gaat dat het verschil maken

8 likes

Uitstel, vanmorgen was het nog “tussen 10:45-13:15” …

… en ik moet om 16:00 weg voor een afspraak. Oh oh. :see_no_evil:

1 like

Was ook een verstopte tip; als de 143 ‘t niet doet voor jou is de 147 misschien een optie! :innocent:

Rubber, leer, staal, nato…….

Het maakt eigenlijk niet uit wat je eraan hangt!

Het blijft gewoon een dik horloge!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn absolute voorkeur heeft staal. Ik moet toegeven dat ik er in het begin ook even aan moest wennen. Heb zelfs even twijfel gehad. Maar het is nu naast mijn Marinemaster een absolute favoriet.

Binnen. Gelijk even het bandje ingekort enne, … hij past! :joy:

Eindelijk weer een duiker op staal. Het horloge is hélemaal wat ik ervan verwacht had! Super. Mooie ingetogen kleur blauw, mooie afwerking. Top! Ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid, 6R35 is niet altijd even tof … maar we gaan het zien.

Lekker hoor, grote blij dankzij het horlogesnoepwinkeltje @WristCandy! :partying_face:

20 likes

Dat blauw is inderdaad wel heel lekker hoor :ok_hand:. Heb zelf de 143, maar dit is ook zeker een topper!

1 like

Lekker, die is binnen. Gefeliciteerd met deze beauty!

1 like

Mooi! Hmm misschien ruil ik m nog eens in…:thinking:

Tof hoor! Meestal mijn daily, zo’n fijn ding!

Cross post vanuit de foto wedstrijd:

9 likes

Ik vind de kleurstelling erg fraai. Heb hiervoor ook o.a. de SPB187 gehad en de PADI Turtle, allemaal wat ‘speelser’ en feller qua kleur, … deze is lekker ‘draagbaar’, ingetogen en toch net even anders. Bijzonder. Valt me helemaal niet tegen dit!

Eens! :beers:

@InspectorClouseau, @Ri_ck, thanks heren!
@Neyra, ik zou het gelijk doen … :wink:

3 likes

10 likes

Iemand omschreef de kleur van de bezel als inkt. Dat klopt! Het is echt net inkt. Soms diepblauwzwart, dan weer glanzend en lichter. Heel erg bijzonder.

16 likes

14 likes

Heb juist voor deze gekozen vanwege de veelzijdigheid doordat 'ie zo clean is.

Heel erg zelfs. :ok_hand:

1 like