Dank je. Blijft het een heel mooi horloge vinden, maar die maat wendt toch niet bij mij.
Geniet van de jouwe!
Dank je. Blijft het een heel mooi horloge vinden, maar die maat wendt toch niet bij mij.
Geniet van de jouwe!
Wat is je pols omtrek dan als ik vragen mag?
Een goede 19 cm
Het is een vreselijke klatser. Mooi design, subtiele blauwe sunburst icm de beige/goudkleurige accenten…deze klopt qua kleurstelling. Juiste combinatie van gesatineerde en gepolijste delen voor een toolwatch.
En voor een middensegment Seiko duikert wellicht twee stappen omhoog qua afwerking. Veel horloge voor je geld. In lijn met een Oris 65 of Squale 1521 for all that matters, maar dan een Seiko. En dat is vrij ongekend.
Klatsertechnisch heeft 'ie aardig wat wrist presence. Op staal is 'ie lekker zwaar en aanwezig. De enige reden dat ik hem weg doe, is omdat ik het in mijn hoofd heb gehaald dat op een pure duikert geen datum hoort. Aangezien ik een Squale fanboy ben gaat 'ie plaats maken voor een 1521 militaire. No date. Zoals het heurt.
Dank je, ik doe m’n best
Juist! No date, zo heurt het
En ik ben gewoon ook te lam om elke keer dat verrekte cijfertje goed te draaien
Ik zit al een paar dagen te dubben of ik je uit je lijden moet verlossen , maar zoals je misschien eerder hebt kunnen lezen ben ik voor mezelf er nog steeds niet uit of het een 143 of een 149 moet gaan worden
Ja het is ook een enorm werk. En dan de stress of je in de ochtend of avond zit.
En dan heb ik er ook nog eentje met een dag aanduiding. En datum he! Dat is helemaal niet te doen.
Ik snap niet waarom een 149 maar liefst €400 duurder zou moeten zijn dan een 143. En kom niet aan met LE want dat zijn er duizenden. Er is geen schaarste. De plaat is wel heel tof hoor daar niet van! Maar zoveel meer?
Enige verdere verschil is de gouden seconde wijzer en 2 banden.
Nieuw 143 tegen 149 is het maar €150 verschil en dat vind ik wel meevallen.
Ah ik wist niet dat het maar zo weinig was nieuw.
Ik zie de meeste 143’s namelijk voor rond de 800 gaan hier op t forum en de 149 voor tegen de 1200
Komt goed, thx
Dat is een van de redenen die meespelen en waarom ik zo lang aan het twijfelen ben. Heb ik 400 meer over vanwege een ander kleurtje, terwijl ik ze allebei te gek vind. Het was wat makkelijker geweest als er geen andere kleuren waren, dan had ik de beslissing al genomen
Je zult altijd de ‘gewone’ hebben en niet de speciale met die staalblauwe plaat die op zoveel momenten een andere kleur kan aannemen.
Tsja. Zo heb ik ooit ook 200 euro meer betaald voor een limited SKX irl tot een gewone…
https://www.horlogeforum.nl/t/slotje-thai-limited-skx-aka-skx-le-air-diver/165804
De 149 heeft enkel een andere plaat en secondewijzer. Is het het waard om daarvoor 400 premium te betalen? Absoluut niet.
Maar het feit dat er hier hooguit 10 van op het forum zijn, hij net ff wat anders is, en er geen 10000 van rondzwerven maakt het voor mij legit om die 400 ekkies premium te betalen. En met mij nog minstens 5500 liefhebbers
James Stacey zegt zo’n beetje wat ik van dit horloge vind:
Graag jullie advies/opinie. Het lijkt erop dat de wijzerplaat of het uurwerk net niet helemaal netjes is uitgelijnd op deze 149. Het is het beste te zien op de positie van 12 uur. Als de minutenwijzer bovenaan staat, begeeft de uurwijzer zich op een ongeveer een halve minuut voor 12.
Valt dit in de categorie muggenziften of is het beter om er mee naar een AD te gaan?
Hij staat inderdaad net niet lekker zo te zien.
Ik vind het ook geen muggenziften, daar is ie veel te duur voor.