Die van mij (spb143) liep ook te snel. SEIKO zelf kon m niet meer afregelen en wacht nu op nieuwe levering uurwerken zodat het uurwerk verwisseld kan worden. Sinds juni bij Seiko NL, naar verwachting medio aug nieuwe uurwerken, dit is een maand opgeschoven naar medio sept.
Toch blij dat ik hem naar SEIKO heb laten sturen i.p.v. te laten reguleren door een lokale partij. Nu volledig onder garantie nieuw uurwerk en hopelijk accuraat.
Die van mij liep ook te snel. Het schijnt een veel voorkomend iets te zijn met dit uurwerk. Ik wilde hem ook onder garantie laten terugsturen. De AD wilde dit ook voor mij doen, maar liet weten dat het minimaal 6 maanden kon duren voordat ik hem terug had. Seiko neemt het uurwerk alleen niet onder handen, maar wisselt gewoon het uurwerk om. Dat is schijnbaar goedkoper. De tweede vraag is dan of het nieuwe uurwerk wel nauwkeuriger is?
Dus ik ging ook eerst op zoek naar een alternatief en ben naar een horlogemaker in Voorburg geweest. Die heeft hem gereguleerd en hij loopt nu -2 seconden per dag. De kosten waren 10 euro. Het horloge is ook weer getest op 200m WR en ik kon er op wachten.
Ook mijn SPB143 liep te snel (minuut per dag). Laten demagnetiseren en afstellen maar de kwaal kwam terug. Ligt nu een maand bij Seiko, maar als ze het uurwerk gaan vervangen voor een gelijkwaardig (en dus slecht af te stellen) uurwerk, ben ik daar natuurlijk niet mee geholpen. De looks van het horloge zijn super, maar de betrouwbaarheid is echt teleurstellend.
Hoe zit dat eigenlijk… krijg je bij een vervangen uurwerk opnieuw garantie? Volgende maand verloopt het 2 jaar garantietermijn, maar als blijkt dat het vervangen uurwerk opnieuw problemen vertoont hoe gaat Seiko daar dan mee om? Iemand ervaring?
eigenlijk vind ik dat ook wel @Frits95. ik heb 1200 EUR betaald voor mijn SPB147 (toch even gecheckt welke ik precies heb ). ik had daarvoor eigenlijk toch wat meer nauwkeurigheid verwacht.
Dat denk ik eigenlijk niet.
Thanks! Ik denk dat dit echt de beste optie is. Heeft iemand een adres in de buurt van Utrecht?
Mijn SPB149 liep aanvankelijk ook te snel. @Tokes heeft hem voor me bijgesteld. Dat was inderdaad niet even gemakkelijk, maar het heeft perfect gewerkt.
Ik heb hem de afgelopen drie weken op vakantie bijna onafgebroken gedragen zonder bij te stellen en na drie weken is de afwijking bijna 0.
Het blijft natuurlijk jammer dat ze zo niet uit de fabriek komen, maar om het uurwerk als onbetrouwbaar te bestempelen is denk ik overdreven. Met het uurwerk zelf is niets mis, het zit hem in de afregeling af fabriek.
Wellicht dat de afwijking groter is als ik weer meer ga afwisselen met andere horloges en het horloge langer stil ligt in één positie.
Edit: om misverstanden te voorkomen, ik vind dus niet dat het oké is dat Seiko ze zo aflevert. Zeker als dat betekent dat Seiko er zelf via AD en garantie geen degelijke oplossing voor kan bieden en je je horloge sowieso maanden kwijt bent. Dat is om te janken. Voor een horloge van deze prijs zouden ze gewoon goed gereguleerd moeten worden geleverd.
Loopt om en nabij 30 sec achter per dag. Een keer tijd voor maken om af te laten stellen. Kent iemand een adresje hiervoor in de Achterhoek regio Doetinchem?
Ik lees even mee. Ik ga half september verhuizen en weer terug naar mijn roots. Ben opgegroeid in Doetinchem.
Altijd fijn om een betrouwbaar adresje te hebben in de Achterhoek.
Mijne heeft ook een nieuw uurwerk en die wijkt net zoveel af. Het heeft dus weinig zin om hem naar Seiko te sturen als de afwijking je probleem is. Je kunt hem beter laten afregelen.
Ze hebben hele leuke seiko Quartz horloges uit de jaren 80. En ja, het is veel makkelijker… maar toch…. die onverklaarbare aantrekkingskracht van de 14X wint het toch altijd.