Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Er is al een topic 62MAS only. Daar zijn de échte 62MAS (6217’s en SLA0xx)

Hier moeten we het wel SPB14x + die nieuwe houden vind ik.

2 likes

Tja , hij loopt verder netjes . Weet niet hoe betrouwbaar die app is
Maat laats mijn Tudor gemeten met dezelfde app

Hier de mijne in een paar posities:

Ik zou hem nog een paar keer meten want de resultaten lijken redelijk betrouwbaar en dan is die beat-error wel echt te hoog :wink:

1 like

Klopt die is echt te hoog .

Wat heb jij nou weer voor hockeypuck om je pols hangen Dan? Dacht dat je 'm niet meer zou kopen :see_no_evil::joy::+1:

1 like

Ah… nog niet gezien. Nee, dan moeten we daar niet in gaan rommelen. Ik ga ook niet in dat topic kijken… want ik weet dat ik op slag verliefd ga worden op een SLA017 :rofl:

Poeh… echt heel gaaf!

Als je het laat afregelen, stuur hem dan niet naar Seiko zelf. Dan ben je hem maanden kwijt. Seiko wisselt dan het hele uurwerk om. Dat is schijnbaar goedkoper voor ze dan zelf afstellen. Het enige punt is dat je dan niet weet wat voor een uurwerk je dan weer krijgt. Ik hoor verhalen dat na een swap de afwijking nog steeds groot kan zijn.
Ik heb mijn 143 voor een tientje laten afstellen bij een horlogemaker in Voorburg. Ik had van te voren gebeld of hij deze klus kon klaren en hoe lang het zou duren. Ik mocht direct langskomen en kon er op wachten. Na een uurtje was die klaar. Stuur maar een pb-tje als je het adres wilt hebben.

2 likes

Klopt, was een ruil. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dan is het helemaal goedgekeurd!
Blijft een tof ding :+1:

1 like

Hahaha, ja het blijft toch een topper hoor :+1:
En deze 143 had ik nog niet eerder :roll_eyes: de vorige was de 147 :wink:

Bezoekje aan de horlogemaker lost dit op.

1 like

Bij mij was het gratis, heb wat achtergelaten in de spaarvarken.

Stond binnen een kwartier weer buiten.

2 likes

Citaat

De Jubilee van Strapcode bevalt mij zeer goed

Helemaal met je eens!

12 likes

Mooie service! Lekker hè, dat ie nu gewoon goed loopt.

1 like

Draagt echt meteen anders he. Komt veel meer tot zijn recht.

1 like

15 likes

De Seiko SPB14x is ideaal om horlogebandjes te verwisselen. Op een gegeven moment zou je ook de pushpins willen vernieuwen.

Weet iemand misschien waar je de originele Seiko pushpins voor dit horloge kunt kopen?

:grimacing::christmas_tree:

9 likes

Alstu…

3 likes

Ik stelde de vraag niet, maar meteen 2 setjes besteld :grinning_face_with_smiling_eyes:

Thanks! :+1:

2 likes

Echt een heerlijke kleur :+1:t2:

10 likes