Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Dat zou toch fantastisch zijn! Ik zou de Rolex fanboys gezichten dan wel eens willen zien.
Moeten ze ineens aan de Seiko. :smiley:

2 likes

Blij te lezen dat niet iedereen hem wilt, is inderdaad serieus geld voor “een seiko”…
(Een Tuna Quartz voor 750,-… de mm200 voor 800,-… die kopen we ook)

Maar goed, ik hoef er maar 1 van die 5500 stuks.

1 like

gelaagde uitvoering Maar de prijs is absurd voor het uurwerk,

Misschien wel, maar denk jij daaraan als je op je horloge kijkt?

Heel veel dingen zijn “overpriced”… maar hebben we geen weet van…

correct ,

Maar er bewust van zijn voor je aankoop zal mensen hun keuze beinvloeden

1 like

In het prijs segment van iets boven de 1000 Euro is heel veel moois te koop. De Seiko moet voor dat bedrag wel een heel goede propositie zijn wil ie interssant wezen. 200m en een 6R uurwerk, ik zie het nog niet helemaal.

2 likes

Is de Oris 65 niet 2000 euro? En weet je hoe het met de accuratesse van deze horloge? Dat lijkt hier her voornaamste waarde probleem hier (De 6r voor 1350 euro).

Ik heb hier namelijk erg weinig verstand van, van wat voor accuraatheid je mag verwachten bij dit prijs punt.

1 like

Dan zou ik persoonlijk voor de SPB143 Grey Sunburst gaan. Prijs is wel aan de hoge kant.

Die kende ik nog niet, bedankt voor het posten.
Leuk horloge. Maar naast de best wel stevige prijs vind ik ook de lug-2-lug voor deze 40.5mm aan de hoge kant. (Voor mijn polsjes dan he :smirk:)
Dus nee, ik laat het hamsteren aan anderen over.

1 like

Ik twijfel daar ook nog een beetje over, 40.5mm met 47.6mm lug-to-lug. Wat is de omvang van jouw pols? Bij mij 16,5 cm. Ik moet zeggen dat de Steinhart 39 met rechte lugs prima paste.

1 like

Wil je accuraatheid neem dan een Quartz ofzo. Mijn oris 65 heeft, net als alles ongeveer bij oris, een sellita uurwerk. Ben erg tevreden over het horloge.

Het gaat mij niet per se om accuraatheid. Maar als je het hierboven allemaal een beetje volgt, dan wordt het vaak gezegd dat de prijs hoogt ligt voor een uurwerk met -15/+25. Vandaar mijn vraag, wat zijn alternatieven voor deze prijs en wat is de accuraatheid van deze alternatieven? Ik ben benieuwd wat een acceptabel is in deze klasse, althans, vervolgens horlogeforum dan :).

Neuh. Die doen het net weer niet voor me. Tikje te korte minutenwijzer, rare plaats lume pips, nodeloze bezel.

Die 62MAS herinterpretatie van 40mm daarentegen, die heeft mijn aandacht. Ik koop 'm alleen niet blind, want ik moet begrijpen hoe die 40,5mm wijdte zich verhoudt tot de lengte van 48 en belangrijker de hoogte van 13,15.

We gaan het zien. De SPB145 en 147 hebben mijn voorkeur.

2 likes

Mijn polsomtrek is 16,5cm. Daar gaat die 47,6mm prima op passen :ok_hand:
Weet niet of ik voor grijs of bruine dial zou gaan…

1 like

€6500…:shushing_face: :expressionless:

Voor die centen koop je dikke Zwitsers met coax uurwerken en géén Seiko!

1 like

Ik denk dat je voor het geld van deze Seiko wel iets meer accuratesse mag verwachten. Er zijn bijvoorbeeld horloges met ‘mindere’ uurwerken die nauwkeuriger lopen dan deze. Wat betreft alternatieven, dan kom je denk ik wel uit op de genoemde horloges alhier.

Disclaimer: ik ben by far een pure kenner wat betreft uurwerken :see_no_evil:

Hoi Patrick, mijn polsmaat is 15.5cm. 47.5mm zou net kunnen, maar de combinatie ook met de dikte van deze Seiko is voor mij een no go.
Maar met jouw pols kan de L2L maat zeer zeker.

1 like

Ik snap het, ik heb met 16,5 cm ook relatief smalle polsen. Dit model is voor mij dan ook een beetje de max. Maar misschien is de (nog niet officieel aangekondigde) Alpinist SPB155 in 38mm wel iets voor je? :smiley: Ik kijk er in ieder geval erg naar uit.

34

4 likes

Oh die SLA017 :drooling_face:

1 like

Ja de nieuwe Alpinist, en dan vooral met crème dial, vind ik mooi.
Maar ik heb al de oude Alpinist, die bevalt goed.
Laat ik mijzelf beheersen :see_no_evil:

1 like