Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Mooi man!

Jouw pols is een stukkie kleiner dan de mijne denk ik? Hij lijkt veel groter om je pols, of komt dat door de hoek waarop je de foto maakt?

8 likes

Ik denk dat het een ongelukkige hoek is :slight_smile:

Ik ben niet zo handig met het maken van een goede wrist shot (voor het geval je dat nog niet door had).

Wat vind je overigens van de ‘bezel clicks’? Ik vind het een lekker gevoel, maar er zit wel een klein beetje speling.

5 likes

Zeg gerust veel speling :joy:
Mijne lijnt niet goed uit, maar dat boeit me niet zo veel.

2 likes

Ahja, valt inderdaad reuze mee.

Bezel voelt solide aan, wel wat backplay. Als ik hem vergelijk met mijn oude SMPc is hij super. Wat een kut bezel had dat ding voor het geld zeg…

2 likes

Zie je nou wel. Je kan best een review schrijven.
:wink:

6 likes

Ach, als er genoeg speling is dan moet je hem ook kunnen alignen toch? :joy: De mijne heeft dus idd ook wat backplay, maar is wel uitgelijnd.

SMPc, is dat de seamaster? Was die bezel zo slecht dan? Ik vind de bezel op deze er overigens echt heel gaaf uitzien. Erg tevreden mee!

Nu het vervelende, ik moet hem weer in de doos doen voor een paar maanden. Aangeschaft als ‘memento’ voor de toekomstige geboorte van mijn zoontje, dus mag ik (van mezelf) pas dragen als de kleine er is. Wel een beetje spijt dat ik dat tegen mezelf heb gezegd, want ik vind hem wel heel erg top!

Ach, Nog wat langer van de “voorpret genieten” :slight_smile:.

5 likes

Dubbel Ja

De oplossing is om nu tot een redelijke oplossing te komen met jezelf. Ik ben daar zelf bijvoorbeeld altijd heel goed in. Ik kan mijzelf overhalen om iets te kopen ondanks niet nodig. Vervolgens stel ik daar dan wel voorwaarden aan die ik, in goed overleg met mijzelf, niet naleef. Ik kan prima met mijzelf door een deur, heerlijk

18 likes

:joy:

2 likes

:rofl:

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch wel de meest briljante samenvatting vindt van ons hobby-isme. Ik mis alleen nog: Het met de partner/eega afstemmen dat “dit de laatste keer is” of “echt nodig was want…” en het vervolgens zelf tonen van onbegrip als de reactie iets luidt in de geest van: “… tuurlijk…”.

Ik ben daar best goed in…

3 likes

Hier doe ik niet aan hoor. Ik laat wel regelmatig zien dat ik iets heb gekocht wat “niet meer weggaat”…

2 likes

Dat inderdaad. :joy:

1 like

:rofl:

Ha! Dat is een bekend process. Bij mij is er echter ook een fase tussen het

en het

Maar de uitkomst blijft hetzelfde. Eens kijken of ik mezelf deze keer weer kan overtuigen.

2 likes

Hoor je dat achteraf vaker?

Man man man wat is dit toch een mooi horloge! :heart_eyes:

2 likes

Prachtig! Ik heb een reservering staan… Ben zeer benieuwd.

Gefeliciteerd!

2 likes

Overigens, naarmate ik deze vaker voorbij zie komen… Man… Ik ga duikers mooi vinden. :wink:

2 likes

19 likes

Krijg ook net een berichtje dat mijn 149 klaar ligt… maar toevallig net voor een week op vakantie gegaan… volgende week maandag maar ophalen dan… :sweat_smile: ga er nog net niet voor (1,5u)terug rijden

1 like

Eindelijk, eindelijk, eindelijk is mijn 149 binnen! Eerste indruk is zeer goed. Mooie maat, hoewel het met mijn kleine polsen nog steeds een flink horloge is. Een duiker mag echter wel wat omvang hebben. De kleur van de wijzerplaat is schitterend! :heart_eyes: Van bijna zwart maar diep blauw naar grijs, afhankelijk van de lichtval. Fraai afgewerkte kast die speelt met het licht en slanker oogt dan hij daadwerkelijk is. In fel licht doen de randen van de indexen, wijzers en rand van de lunette vrolijk mee.

Omdat het licht rap minder werd heb ik de band op maat gemaakt en daarna snel even een paar verschillende banden geprobeerd. Ik ben niet een enorme fan van stalen banden en gelukkig kan dit horloge van alles hebben. Helaas is de lekker soepel en zachte blauwe band die Seiko meelevert nogal lang. Die zal ik dus niet gaan dragen vrees ik.

Tot slot heb ik de Baltic Aquascaphe er nog even naast gelegd ter vergelijking. Beide duikers met een retro thema, waarvan de Seiko moderner oogt. Hoewel de lug to lug ongeveer gelijk is, oogt de Seiko veel groter en dikker. Lume is geen vergelijk; de Seiko is lichtjaren beter.

De foto’s doen het horloge niet helemaal recht vanwege het weinige licht. Ik post binnenkort betere.

28 likes

Wauw, nice! Ook gelijk op meerdere banden gezet. Leuk om te zien! Geniet er van!

1 like

Doorboorde bandaanzetten. :+1: Easy peasy