Seiko SPB14X Only (Deel 2)

Ik kan het vanuit de bon niet opmaken (reperatie). Daarbij haalde ik hem op na 12 uur vliegen dus met een Jet Lag vroeg ik ook niet door :yawning_face:. Het loopt igg nu al een week goed. (Dat was bijna 15 minuten achter in 2 weken).

2 likes

Mooi man! Fijn dat ie goed loopt nu. Echt suf want er zat dus een nieuw uurwerk in.

1 like

Het is iig opgelost. Of het in de collectie blijft is de vraag…(De eeuwige onrust haha)

1 like

Dat hoor ik helaas vaker. Dan breng je het weg voor garantie en dan krijg je een uurwerk terug die net zo belabberd presteert. Daarnaast ben je hem weken tot maanden kwijt en dan is het dus afwachten hoe het vervangende uurwerk zal presteren.

Dit is helaas waar Seiko een steekje laat vallen mbt de uurwerken. Voor deze prijs verwacht je wel beter… of is mijn verwachting te hoog?

Om deze reden ga ik dus liever naar een horlogemaker die het voor een tientje wil afstellen en je het na een uurtje weer terug hebt. Naar mijn weten zitten er verdere niet bepaalde seals in de kast verwerkt die kunnen aantonen dat de kast is open gemaakt en Seiko kan zeggen dat het horloge niet meer onder garantie valt.

Maar als die goed loopt, dan is het puur genieten :grin:

3 likes

Ik begin deze band steeds meer te waarderen :ok_hand:

1 like

Ik gebruik deze. Ook een fijne.

2 likes

De 143 loopt tot nu tot aardig stabiel. Hieronder de spb155:


De 155 met hetzelfde uurwerk ging alle kanten op en liep gemiddeld +12.3 sec per dag voor.

Snelle reparatie van m’n SPB143J1, onder garantie heeft Seiko een nieuw uurwerk gemonteerd. Dat is mooi, maar in de lak van vertrouwen in Seiko zit een flinke kras.

Met de App Atomic Clock & Watch Accuracy Tool voor trendmeeting en Watch Accuracy Meter ( foto ) maar eens kijken hoe de nieuwe oude SPB143 zich houdt.

1 like

Beetje veel met de filters gespeeld.

4 likes

#nofilter😜

7 likes


Spb143 is eruit gegaan… Spb239 nu binnen…
Helaas ben ik er nog niet uit welke van de 2 ik het mooiste vind :weary:

12 likes

16 likes

6 likes

14 likes

Tussen de kookpotten! :spaghetti::drooling_face:

10 likes

11 likes

Daglicht lume :sunglasses:

15 likes

Goede shot!

Probeerseltje op een Serica bonklip. De vintage uitstraling van het horloge kan de match met de band wel hebben. De balans tussen de dikte van horloge en band is echter wel zoek, maar dat zie je op deze foto niet.

3 likes

Weer wat macrootjes geprobeerd

27 likes