Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Ik heb gemerkt dat als het horloge in de box ligt dat die uitloop , doe je het weer om de pols corrigeert die zich weer na een dag dragen.
Morgenochtend is kijken wat de afwijking is na een nachtje op de zij liggen.

1 like

Ik durf niet echt een uitspraak hierover te doen, maar ik geloof dat dat redelijk normaal is bij een horloge wat nog niet verder is afgesteld. 12 uur naar beneden schijnt ideaal te zijn, omdat je hem ook zo vaak aan de pols draagt, dus ergens klinkt het wel logisch dat die zich dan herstelt.

1 like

@Sjaak
Ik vond deze kaart op het forum. Wellicht heb je hier iets aan en kun je een offerte aanvragen wat het afstellen kost.

1 like

“zoekplaatje”?

@PeterLC heeft een SKX van mij hersteld en retescherp op tijd gezet. Weet niet of hij om werk verlegen zit en of je in zijn buurt zit, maar hij heeft mij blij gemaakt :ok_hand:

2 likes

Mag niet meer dan een paar tientjes zijn, bij mij was hij binnen 5 minuten klaar en liep toen erg strak +5. Kon er op wachten

2 likes

Moet ik natuurlijk wel de link plaatsen :man_facepalming:

2 likes

Niet echt ik woon op de Veluwe.

Na een nachtje op de kroon gelegen te hebben -20 sec.:sweat_smile:


Hield het nooit bij, maar deze doet nu +4 sec op 24 uur.
Best prima dus als ik zo de discussie volg hier!

7 likes

De mijne is 56 seconden per dag te langzaam…

Mailtje naar een horlogemaker is er al uit.

3 likes

Deze mosterd-kleurige NATO strap maakt het geheel wel lekker zomers tijdens deze donkere regenachtige dagen :sun_with_face:

15 likes

Wauw, gave foto’s zeg! Complimenten!! :ok_hand:

1 like

Ben benieuwd! Ik zit inmiddels alweer op een 25 seconden te langzaam. De gangreserve bij mij lijkt ook niet helemaal wat het hoort te zijn. Gisterenmiddag 40 slagen met de hand opgewonden en staat sinds 13:30 alweer stil, net aan 24 uur gehaald.

1 like

Ik had mijn SPB149 destijds ook weggebracht om te laten reguleren, was niet heel erg +13 ofzo maar denk dat kan beter. Horlogemaker gaf toen ook aan dat hij onregelmatig liep. Na afstellen +4sec, denk dat die 6R uurwerken amper afgesteld worden ofzo :sweat_smile:

Was er ff mee langs een horlogemaker gegaan, heeft ie wss zo gefikst voor je.

Mocht er iemand hier op zoek zijn naar een spb149, stuur me gerust een berichtje. Ik ga die van mij te koop zetten, overlapt toch te veel met mijn Tudor pelagos. Zou weer een advertentie maken schelen🙈

10 likes

Die ben je zo kwijt. Waarschijnlijk loopt je inbox nu al vol hahaha. Succes met de verkoop!

2 likes

Heb nog wel een nieuwe Certina diver als inruil… :grin:

1 like

Wat een ronding eigenlijk hè? :joy:

Haha die heb je net binnen zag ik😉 wel een mooie!

1 like

Klopt maar geen klik mee. Gaat helaas alweer snel verder dus.

1 like

Zonde, maar herkenbaar😉 heb ik ook weleens gehad!

1 like