Seiko Sports 5 6119 6003 uurwerk van Opa

Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik bij het omstoten van een doosje met spulletjes een Seiko 5 sports tegen van mijn opa.

Helaas is mijn opa zeer recent overleden op een prachtige leeftijd, wellicht daarover later een keertje meer.

Mijn missie was duidelijk op het moment dat ik het horloge op de grond zag liggen, een volledige servicebeurt een nieuwe glaasje en stevige reiniging.

Iemand nog tips en suggesties voor horlogemakers die dergelijke Seiko 5 willen en kunnen servicen? Economische waarde is niet relevant en ben graag bereid goed wat uit te geven om het horloge goed werkend te krijgen.

Mocht je nog iets leuks weten over het horloge, bouwjaar of waar ik dit zelf kan vinden, heel graag. Bedankt en fijne avond.

10 likes

Misschien @Tokes een pbtje sturen? Heeft voor mij ook een seiko 5 deluxe uit de 60’s geserviced. Heeft hij top gedaan!

1 like

Onderstaande link is mogelijk interessant. @Tokes is een goede optie of misschien heeft Seiko liefhebber @Aad57 tijd en gelegenheid?

1 like

Op de case back staat

6119 6003

Dat is het Seiko type en als je daar op googled vind je alle informatie.

Het andere cijfer, beginnende met 87… zegt iets over het bouwjaar.

1 like

Dank, ik zal een pb sturen!

Check, intussen thuis en ga is even achter een groot scherm zitten.

1 like

Volgens mij 197X.

Kan t eerste getal van de serial niet lezen

1 like

Er staat 017619. :slightly_smiling_face:.

Het horloge loopt en heeft spaanse en engelse dag aanduiding, hetgeen erg cool is. Aanpassen van de tijd gaat wel zwaar.

Dan gok ik januari 1970.

1 like

@Ruud @Jomu123 @Aamon

Na ruim 10 maanden is het horloge terug. Volledig gereviseerd, schoon, nieuw glaasje, waterdicht en met onderdelen uit onder andere de filipijnen en de U.S.

Enigzins gepolijst maar lichtjes om het vintage te behouden.

Foto’s doen geen recht aan het horloge. Ik had het niet zo ontzettend goed verwacht. Binnenkort een N.A.tje

23 likes

Mooie seiko geworden!

1 like

Plaatje hoor :ok_hand: Lekker dragen nu.

1 like

Prachtig Bertus!

En wat mooi om Seiko 5, met het fraaie oude logo, in zijn glorie opnieuw te zien.

1 like

Een mooi eerbetoon aan je opa. :slightly_smiling_face:

1 like

🫶🏻

1 like

Schitterend aandenken!

1 like

Een mooi horloge als aandenken, wat kun je nog meer verlangen?

1 like

Topwerk! Ziet er goed uit :slight_smile:

En ondanks dat een erfstuk polijsten voor vele een doodzonde is, is de lichte polijsting in dit geval echt een meerwaarde geweest. Ontzettend mooi erfstuk geworden.
Draag hem in goede gezondheid :partying_face::+1:

1 like

Prachtig! Dragen met trots :+1:

1 like

Mooi ding… dragen met liefde…

1 like