Seiko 'Tank' only

Ik mist je al in het Citizen forum aangezien ik er geen een meer heb :slight_smile:
Welkom Gup!

1 like

Afgelopen week mijn tank binnen gekregen.
Moet wel nog wennen aan de vorm, niet gewend om een tank te dragen. Maar valt me tot nu toe erg mee.

8 likes

Dank Menno! Spreid je winkansen :wink:

1 like

Vers binnen met als eindbestemming de pols van mijn partner. Nu draagt ze meestal een Polar dus de polstijd zal minimaal zijn vrees ik. Ondanks dat goed om deze als optie te hebben liggen. :grin:

11 likes

8 likes

Wel een erg strakke knapperd! Weinig polstijd bij je partner =meer polstijd voor jezelf :beers:

2 likes

:clap: deze zit nog heel mooi in zijn jasje.
Ik begin alweer bijna mijn goude variant te missen :thinking:

1 like

Ik ben al enige tijd flink onder de indruk van die 2620 serie tanks maar kan ze tot dusver niet op de kop tikken. Ik wil nu op zoek naar alternatieven, iemand die me hier kan vertellen welke afmetingen de kast heeft?

De exacte maten zijn 34.1 x 26.4 met een lug van 20mm

Ik weet dat Raymond Weil een gelijke variant heeft.

8 likes

Bedankt voor je bericht en de info!

Ik kwam deze tegen op Etsy:

Zeer zacht geprijsd en vergelijkbaar qua afmetingen. Misschien waag ik het gokje wel.

3 likes

Even op hun website gekeken.
Het zijn inderdaad wel grappige exemplaren.

Voor mij doet dit alleen niet anders ogen dan de “Chinese” namaak varianten.

Mijn voorkeur zou dan eerder uitgaan naar de hedendaagse varianten welk Seiko aanbied.
Echter zijn die maten helaas allemaal afwijkend.

1 like

Mijne in principe ook maar heb de herenvariant laatst eens omgehad en die is echt te groot voor mijn pols. De damesvariant is weer een stuk te klein.

Vandaar dat ik denk ik voor deze ga en hem dan uiteindelijk inruil voor een 2620 of, als erg lang duurt een 2620 te vinden misschien wel voor een Cartier Tank Must

1 like

10 likes

5 likes

8 likes

Als je vrouw een weekendje weg is … wat doe je dan om het te vieren :rofl: Tja, ik kon het niet laten om mezelf te verwennen met deze Tank. Love it!

9 likes

4 likes

:santa:

8 likes

Op zoek naar een tank. Seiko leek mij qua prijs/kwaliteitsverhouding een perfecte optie. Helaas is de SWR049 echt te groot voor mijn pols (ik meen zelfs dat dit model groter is als de Cartier tank XL).
Nu dus het vrouwenmodel geprobeerd, helaas is deze echt weer te klein.

2 likes

Ze hadden die sfp608 er nooit uit moeten gooien, die had echt een mooi formaat.
Ongelofelijk dat ze met zo’n swr049 aankomen in een tijd waarin kleinere horloges weer terugkomen. (Weer) gemiste kans van seiko imo…

5 likes