Seiko, wie heeft een, of wie had een?

Ik heb een aantal king seikos, wat 7a28, een skx en sumo ohh… en een sla017.

Zeker, daar is de hobby mee begonnen.

5 likes

Zeker wel. Het kriebelt nog wel eens. Sluit niet uit dat ik binnenkort eens een seitona ga proberen.

3 likes

Stukof tien a vijftien Seiko’s hier, zal ze eens tellen…

Ja vijftien :blush:, dames Seiko voor mn dochter incluis, exclusief mn Credors…

5 likes

Al wat jaartjes weg maar blijf hem mooi vinden

6 likes

Mijn eerste Seiko en mijn eerste bericht op dit interessante forum.

5 likes

4 likes

Heb er inderdaad ook 'n paar, en naast Swatch een van mijn eerste ‘verzamel’ merken :sunglasses:

Hoewel Seiko niet meer zo spektakulair is qua design zijn er vintage nog genoeg te vinden - zoals deze Kinetic chronograaf (NOS gevonden), bijzondere LCD modellen (deze van Giugiaro in 1984 nieuw gekocht) of karakteristieke duikhorloges ( een vroege vondst nog op de oude Rotterdamse rommelmarkt bij het spoor)!

4 likes

Mooi trio zo :+1:t2:

ik heb er geen, en er zal er nooit eentje komen,
alhoewel ik ze prachtig vindt :ok_hand:

Ik ben ook een grote fan van dit merk. Het is echt indrukwekkend hoe er al vele decennia lang talloze modellen worden geproduceerd in enorme oplages. In alle budgetten zie je dat er heel veel waar voor het geld wordt geboden, ook in de goedkopere modellen is veel ontwerpliefde gestoken.

Daarnaast vind ik de technische aspecten van de uurwerken ook buiten gewoon interessant. Bijvoorbeeld het mechanisme van het automatische horloge dat zij bedachten, de magic lever. En de robuustheid van de uurwerken, eenvoudig in elkaar te zetten, en ze kunnen jarenlang werken zonder onderhoud, hoewel onderhoud zeker besteed is aan die mooie horloges.

Een verre voorloper van de SRPK87K1😊

6 likes

Hierbij al mijn ex Seiko’s op een rij die allemaal verkocht zijn op het forum en misschien nog rondgaan :slight_smile:

Ik heb op dit momenteel een Grand Seiko en mijn vriendin heeft op dit moment deze prachtige Presage:

(plaatje van het internet)

4 likes

Heb er nu nog 5 . Vanmiddag komt hopelijk nummer 6 binnen en dit weekend gaat er vermoedelijk een opknapper de deur uit.

Ik had een leuke turtle

En heb een leuke alpinist

Enkele weken geleden dacht ik er nog aan om de verschillende generaties te kopen, nu denk ik er weer aan om hem in te ruilen voor iets anders. Maar als dat gebeurt dan komt er wel weer een andere seiko.

5 likes

Heb er geen
Had er enkele

Koop er nooit meer 1tje.
Het doet net niet voor mij wat ik wil dat het doet met mij.
Voelt niet echt…beetje, nee gewoon nee.

De welbekende SARB033. Nieuw gekocht vlak voordat ze discontinued waren. Nog altijd het best passende/dragende horloge op mijn pols.

8 likes

Veel gehad, nog enkele in bezit. Blijven leuk, ben wel duidelijk een fan van de duikers.

4 likes

Ik heb erzo uit m’n hoofd 6 gehad en heb er momenteel nog 4 van over, maar eigenlijk zijn het maar 3
eentje (jaren 80 kwarts) heeft de geest gegeven en ligt ergens in een rommelbak
mijn allereerste Seiko ergens gekocht midden jaren 80 draag ik nog het meest
Deze is op een keer stuk gegaan en heb ik dan rond 2010 vervangen door een gelijkaardig horloge, van eBay, dit is geen origineel Seiko model, maar een samenraapsel van Seiko onderdelen… Ik draag 'm nog wel eens
Da heb ik nog een Seiko 5 Sports SBSA223 die ik ook wel best vaak om de pols heb.

SARB033/035
SPB197J1 Alpinist
SPB317J1 Slim Turtle

En de…

Seiko Space Invaders

4 likes

Ik heb deze mooie Seiko alpinist en een Seiko monster in de collectie.

Grote wens is om nog eens een Marinemaster 300 in de collectie te hebben.

Nu heb ik een Oriënt pro saturation diver in de collectie en die zou op den duur wel plaats mogen maken voor een mm300.

2 likes