Seiko, wie heeft een, of wie had een?

Mijn eerste “echte” horloge was deze Seiko, als tiener gekocht voor ruim 600 gulden. Rib uit mijn lijf toen. Heel lang in bezit gehad, totdat de kroon afbrak en er volgens de juwelier geen reserve delen meer verkrijgbaar waren.

6 likes

Alle nog in bezit.

8 likes

Een Seiko 7546-8500G1 uit 1980 die nog steeds prima doortikt (moet alleen een nieuw batterijtje in zag ik net), twee GS-en en een Grand Quartz. Als horlogeliefhebber kun er niet eentje NIET hebben…

1 like

Deze klatser🥰

19 likes

Tja, bijzondere tijdmachines maar niet erg ‘smart’ geloof ik… (Ik heb drie van die niksnutten :smirk:)

M’n tweede horloge was een Seiko, en ondertussen heb ik er wel een paar meer.
Alpinist, MM300, 300m tuna, 1000m quartz tuna, SUN021 kinetic tuna, de BFK, nog een oude flightmaster en een Grand Seiko.
Prima materiaal voor naast de Citizens en de G-Shocks.

1 like

Een Seiko 7546-8500G1 uit 1980.
Moest wel een nieuw batterijtje in zag ik. Meteen maar gedaan.

Plus twee GS-en, een Grand Quartz en een Dolce.

1 like

Ik was er toch nog een paar vergeten, nu ik zie wat ik aan Seiko heb komt de vraag ook wel bij mij op om eens aan een opruiming te gaan denken

21 likes

Prachtig horloge

1 like

Panda maar had hem ook in het zwart.

13 likes

Je kon er basic programma’s op schrijven, spelletjes op spelen, het ding had twee sets datageheugens als ik me goed herinner, er bestond een printer voor en er zat een vrij geavanceerde rekenmachine in.
Voor 1984 was dat niet slecht. Je PC thuis kon toen… oh wacht, die had je allicht nog niet.

Jij hebt 3 UC-2000’s?

1 like

Prachtig!

1 like

14 likes

Buitengewoon fraaie Seiko collectie van bijzonder fraaie modellen!

:star_struck:

1 like

5 in bezit,

En 2 van de hand gedaan

8 likes

Deze was zo lekker in de zomer.

5 likes

Niet helemaal - 2 x UC-2000’s waarvan een 'n hangvariant en nog een (ik dacht) UC-1000?!?
Al jaren in 't lappenmand je :yum:

Stuk?

Ze waren erg gevoelig aan verkeerde manipulatie bij batterijwissel…

1 like

Als ik me goed herinner gaf er een een fletsig beeld, verder niet ingedoken eigenlijk :innocent: Nog wel eens een schuin oog op een complete kit geworpen ( te duur) en, oh ja - heb nog ergens een nos vintage onbekende ‘concurrent’ die met pc te koppelen was :smirk:

Je moet heel goed je best doen om emaille op deze manier te zien of te fotograferen.
Emaille is nooit glad, gewoon een eigenschap van het materiaal die denk ik voor de enorme verscheidenheid aan kleuren zorgt bij verschillend licht.

6 likes