Prima service! Snelle reactie op emails! Rob heeft mijn eerste automaat geleverd, Seiko skx007 op een nato-band. Voor mij is er voor Seiko-klokken geen ander adres meer dan Rob.
wat ik had begrepen is dat robs mailbox vaak bomvol zit. bij mij komen reacties soms ook wat laat aan.
maar vaak is er binnen 2 dgn n reactie. en anders ff pb-tje ofzo.
Erik de Gast Schreef:
En wat dat betreft ben je bij Rob echt aan het
goede adres, ik ken weinig bedrijven die meer
service bieden bij een super prijs/kwaliteit
verhouding.
+1 ook toen na n paar jaar n pakking t begaf heeft ie voor n nieuwe gezorgd.
Houd rekening dat hij een eenmanszaak is, ofwel
hij moet inkoop, verkoop, klantenservice,
garantiebalie en administratie zelf doen.
en vergeet niet dat ie ook nog aan t modden is
Ik heb laatst onderstaand mailtje aan Rob gestuurd maar nog geen antwoord gehad!
Hello Mr. Monsterwatch,
Please make me a watch that is perfect like a Rolex, but charge me the price of a Timex. I’d like it custom built, but don’t want to read the product description for any of the parts, so please put in writing all the details of every part you have right here, and give me your opinions about each part and how you think they might look together. Can you please assemble two wat…ches with the parts I select, and then I’ll choose the watch I like? Is there a charge for assembly? Also, please falsify the customs papers to say that it states the value as only $20 so that I won’t have to pay tax…but I want it insured for the full amount in case of problems. Please be aware that if it doesn’t arrive at my place in a few days I’ll put up a Paypal dispute & remove the funds from your account without contacting you. Hope to hear from you soon.
Thanks,
Wis X
Ricosub reageert niet ?
Rob, ik begrijp wat je bedoelt. Had 't alleen zelf niet zo verwoord. Vooral niet omdat je jezelf imho echt tekort doet hiermee. Als het gaat om modden van Seiko’s ben jij op ongeveer alle internationale horlogefora een begrip. En je hebt ook op dit forum al hele volksstammen (myself included) Seiko-fanboy gemaakt 8-) Dit kun je volgens mij alleen bereiken wanneer je echt helemaal bezeten bent van je product (het merk Seiko), je werk gewoon goed doet en heel goede service biedt. Mijn halve horlogekist is inmiddels gevuld met Seiko-duikers en ik ben bang dat 't einde nog niet in zicht is. (Help, ik ben verslaafd…!!!)
Neemt overigens niet weg dat ik vind dat kritiek hier ook geuit mag worden.
robbie409 Schreef:
Rob wordt een beetje moe van het opvragen van
lijstjes prijzen van modellen die niet op zijn
website staan, met alleen het doel te kunnen
vergelijken met Higuchi, SoloJapan of Seiya.
Zeker las het out of production modellen zijn,
want dan het is opzoeken van een prijs lastig, en
is de kans op het doorgaan van de transactie
nihil. Want er is altijd wel een Marktplaats, Ebay
of Rakuten handelaar die het voor 10 euro
goedkoper doet.
Hou als vuistregel aan dat Rob gaarne verkoopt wat
er op zijn website staat, en met grote
terughoudendheid op zoek gaat naar andere
modellen. En wat ie op de website heeft staan, kan
in de meeste gevallen nog van een persoonlijk
tintje voorzien worden door een mod in de vorm van
saffier, andere band, andre wijzers etc…
Kritiek is prima!!
Maar de e-mail zoals die door Maarten is neergezet (was een grapje van 10watches / Jake) heeft een groot waarheidsgehalte.
Ik heb net een e-mail “conversatie” met iemand van tegen de 30 e-mails, het gaat om welke wijzerplaat er mogelijk is en vevolgens wijzers en dan toch ook nog de chapter ring. Allemaal met foto’s, vragen etc. En dan is de bestelling 2 wijzerplaten, 1 set wijzers.
Ik krijg zeker 50 e-mails per dag, en als er tijdens mijn vakantie gemaild wordt antwoord ik niet. Na mijn vakantie ben ik druk met de binnenkomende e-mails en probeer ik de gemiste te beantwoorden. Dat lukt niet altijd, en uitzoekklusjes om prijzen van niet meer in procutie zijnde modellen te achterhalen doe ik dan niet. Want de vragen heeft natuurlijk ook gewoon Google en weet de prijzen van Seiyo, Chino, Rakuten etc ook. En daar moet ik ze ook vandaan halen omdat ze niet meer in productie zijn. En dan volgt er een discussie omdat ik dan duurder ben dan Rakuten ofzo, en gaat het toch niet door.
Ben nu gewoon te druk met reparatiewerk, modificaties en lopende orders. Kan tegenwoordig niet meer te lang en te diepgravend met e-mail bezig zijn. Hopelijk na mijn verbousing wel, dan heb ik alles in 1 ruimte.
Ik bel of whatsapp en heb meteen antwoord…
zeno Schreef:
BygoneTime Schreef:
robbie409 Schreef:
Rob wordt een beetje moe van het opvragen van
lijstjes prijzen van modellen die niet op
zijnwebsite staan, met alleen het doel te kunnen
vergelijken met Higuchi, SoloJapan of Seiya.
Zeker las het out of production modellen
zijn,want dan het is opzoeken van een prijs
lastig,
enis de kans op het doorgaan van de transactie
nihil. Want er is altijd wel een Marktplaats,
Ebay
of Rakuten handelaar die het voor 10 euro
goedkoper doet.
Hou als vuistregel aan dat Rob gaarne
verkoopt
water op zijn website staat, en met grote
terughoudendheid op zoek gaat naar andere
modellen. En wat ie op de website heeft
staan,
kanin de meeste gevallen nog van een persoonlijk
tintje voorzien worden door een mod in de
vorm
vansaffier, andere band, andre wijzers etc…
Vind het wel een beetje raar dat ‘robbie’ er
beetje moe van word. Ben het met alle lovende
woorden van mede-forummers eens kwa service
etc.
van robbie. Echter ben ik wel van mening dat
als
je als verkoper-hobbyist bezig bent dat je
gerust
het fatsoen mag hebben, een ieder in kennis te
stellen, ook al is het een standaard antwoord
berichtje. Niet reageren, omdat iemand vragen
stelt waar je moe van word vind ik niet kunnen.+1
Zou wat zijn als ik in een willekeurige winkel
enkel nog maar te woord word gestaan als ik
definitief iets koop…Ook hier positieve maar ook mindere ervaringen.
Recent nog meegemaakt dat mailverkeer abrupt
beeindigd wordt terwijl ik toch echt in markt was
voor een mooie mod…dan toch niet!
Helemaal eens met het bovenstaande.
Het is heel simpel, ik zou graag bij Rob kopen, maar voordat ik iets koop wil ik toch graag weten wat de prijs is. Lijkt mij vrij normaal? Prijs is namelijk een cruciaal aspect, anders kocht iedereen alles… Bovendien zijn de prijzen van Rob lager dan de MSRP van Seiko zelf…Aangezien ik geen reactie krijg ga ik maar op zoek naar een andere aanbieder, vandaar ook dit topic. De concrete marktwerking.
Dat hij graag iets verkoopt wat op de site staat kan zijn, maar het meeste staat niet op zijn, kijk maar op FB/Rikketik, veel en veel meer klokken dan op de site.
Het minst wat men kan doen is een reactie van; ik ga het uitzoeken/ik verkoop deze modellen niet/deze worden niet meer geproduceerd/ik kom hier binnen een week op terug… ipv een dode lijn…
Tevens indien modellen out of production zijn, kan de klant ook niet ruiken en stelt naar mijn inzien geheel terecht de vraag.
Ricosub Schreef:
Het minst wat men kan doen is een reactie van; ik
ga het uitzoeken/ik verkoop deze modellen
niet/deze worden niet meer geproduceerd/ik kom
hier binnen een week op terug…
goeie punten heb je imho. in de beginjaren v ebay gebruikte ik ook standaard tekst voor vragen en feedback. tegenwoordig hebben ze n hoop verwerkt in hun site/voorwaarden, maar waren destijds erg handig om iet te veel te hoeven typen.
aan de andere kant kan ik begrijpen dat n klein succesvol bedrijfje soms onderbedolven kan raken door dat succes. denk ook maar steinhart. met alle goeie wil en hard doorwerken, haal je t soms nog steeds niet.