Service ETA 2892

Dag beste allen,

Mijn Bvlgari Diagono Professional SD40S behoeft onderhoud/ reparatie.

De problemen begonnen met het verlies van gangreserve. Dwz: na een dag dragen en een nacht op het nachtkastje stond ie stil. Dat was voorbeen nooit. Toen kon ik hem een poosje wel weer gewoon dragen, hield ie de tijd, alleen dus niet de gangreserve. Elke ochtend goedzetten dus. Nu doet hij het echter helemaal niet meer. Het betreft een 2892 uurwerk van Eta. Niet mega ingewikkeld voor de doorgewinterde servicemonteur, lijkt me.

Ik besloot mijn Rolex 16600 maar weer te gaan dragen. Die pakte ik na een jaar stil liggen van zolder en hij loopt als een zonnetje. Ik toog naar Wesselink en Vreeker voor service van de Bvlgari. Zij zeiden, opzich begrijpelijk, dat ze er niet aan wilden beginnen omdat ze de pakkingen voor waterdichtheid niet hebben/ kunnen bemachtigen. Ik zei: dat maakt me niet zo uit, ik ga er toch niet mee onder water. Svp, maak m gewoon. Wilden ze er niet aan beginnen. Ik snap het ook wel. En respecteer het zeker. Om de trip naar Alkmaar niet helemaal voor niks te laten zijn heb ik de 16600 maar achtergelaten voor service. Dan is dat ook meteen maar beurt. Wachttijd 7 weken momenteel. De mannen zijn goed, dus druk.

Enfin, ter zake: ik dacht: misschien is er wel iemand op het forum die mijn Bvlgari kan/ wil servicen. Ik kan hem ook naar Bvlgari sturen natuurlijk maar dat kost me ongetwijfeld een arm en een been, en het hele idee is nu juist dat dit een nonchalante beater is die niet teveel mag kosten.
Nouja, bij dezen dus: is er iemand die mijn Bvlgari met ETA 2892 uurwerkje wil servicen?

Groetjes, Kees

1 like

Goedemorgen Kees,

Ik zou even kijken op de volgende pagina, is er vast een bij je in de buurt te vinden :wink:

Zelf heb ik goede ervaring met Floris (floris155) hier op het forum. Maar het is een beetje afhankelijk waar je woont.

1 like

Timefix akersloot

1 like