Service van een Miyota 90S5 ?

Dag forumleden.

Ik heb sinds enige tijd een Halios Seaforth, 1e serie. Hier op HF gekocht. Ben er nog altijd heel blij mee, want ik vind het nog steeds een prachtig horloge. Ik heb hem echter een hele tijd niet meer gedragen, omdat ik vrijwel dagelijks mijn Tudor Pelagos two-liner draag!
Vandaag toch maar weer eens m’n Halios om de pols gedaan. Loopt echter helemaal niet meer goed op tijd :frowning_face:
Zal wel tijd worden voor een service-beurt van het Miyota 90S5 uurwerk, denk ik.
Heeft iemand een tip waar ik dit kan laten doen, bij voorkeur in de omgeving van Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Tilburg - Eindhoven?
Een goed en betrouwbaar adres? En wat moet zoiets doorgaans kosten?
Dank voor jullie reacties alvast!

Groet,
Roland

1 like

Hoi Roland! Ik zou misschien overwegen om het uurwerk te laten vervangen. Ik geloof dat dit goedkoper is.

Denk je dat ja? Klinkt zo rigoureus…
Welk uurwerk zou je dan adviseren?

Gewoon wat er al inzit.

Dat is wel vroeg… wanneer zijn ze Halios’en gaan maken? Pas vanaf 2017 ofzo toch?

Waarschijnlijk kan je goedkoper een nieuw uurwerk kopen dan een horlogemaker laten servicen. Gewoonlijk is een horloge servicen zo’n 150 a 250 euro. Een nieuw movement is dan vaak goedkoper, zeker bij een horloge waarvan het movement nog gewoon in de handel is omdat het zo recent is uitgebracht.

Wat is er mis met het ding?

Deze forumdarling zal ik voor je linken, een lijst met op het HF-bekende horlogemakers: