Na een recente poetsbeurt.
Je reageert op een post van april 2020, dat weet je toch?
Zeker! En er wordt nog steeds gepost in het topic, dus actueel
Dank voor de rechtse tegen m’n kin. Kan dat ook sneller, simpeler en controleerbaar?
Kusje erop?
Kom hier dan
Bijzonder deze Gruppo Gamma. Flinke patina, toch wel gaaf zo hoor!
Er zijn al verschillende methoden hiervoor genoemd in dit topic, heb jij hiervoor één van de onderstaande gebruikt?
Ik heb de Amoniak/zout methode toegepast. Met citoensap is het daarna weer schoon te maken.
Oké nice, leuk om te weten.
Maar als je hem nu schoon zou maken, verwijder je dan niet ook veel materiaal van de kast?
Goeie vraag, zou dat niet weten. Misschien een scheikundige onder ons?
Even eentje uit het archief. Af en toe heb ik wel spijt dat ik hem weg heb gedaan omdat die l2l zo lang was. Verder was het wel een leuk ding en nu mis ik eigenlijk toch een bronzen horloge in de collectie.
Wie o wie heeft tips voor mij? (40mm brons met een l2l kleiner dan 50mm en als het even kan een Seiko uurwerk waar ook een standaard 27,5mm (of was het 28,5mm?) Wijzerplaat in past. Cherry on top is een bandaanzet van 20mm. Case stijl maakt niet veel uit; ik sta open voor alternatieve ideeën, chrono’s en dress vallen wel af. Losse case of compleet horloge is beiden goed)
En na ongeveer een jaar niet mee mogen doen mag ik eindelijk weer aansluiten bij deze club!
Deze nieuwe aanwinst zie ik nu al als een verbetering op alle fronten ten opzichte van de oude, hierboven staande flieger.