Show hier je Chronograaf

https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/4X/3/f/a/3fab71cc50063e582baac1b6890e7adff7d35fd5.jpg

17 likes

Is dat niet de Jack Heuer Birthday Edition met het caliber 17?

Wat mij betreft toch de mooiste complicatie, alhoewel ik een minute repeater ook zeker niet verkeerd vind. Echter een chrono uurwerk met horizontale koppeling, daar komt toch niet veel in de buurt.

Universal Geneve met 287 caliber, waarbij veel onderdelen handwerk is, in de zin van uniek. Horlogemakers zien je altijd graag langskomen met zoiets. :wink:

UG met helaas niet de beste re-dial, maar met name erg gecharmeerd van de kast. Daarbij zowat gratis verkregen.

TNT WUS limited nr. 2 met een Valjoux 7750 with AROLA Alfred Rochat & Fils RAT1, die zie je niet vaak. Erg dik, maar wel een leuk hebbeding:

Sinn EZM1 erg leuk horloge met mooi verhaal erachter en voorzien van het bekende Lemania 5100 uurwerkje

Seagull 1963 dan nog de ‘echte’ versie met 19j. Aangeschaft door de gelijkenis van de Venus ontworpen door Andre Frey. Uurwerkjes kunnen best goed lopen, maar veel meer ook niet. :wink:

Patek 5170G Voor mij de mooiste chronograaf die te koop is. Eindelijk een echt manufactuur uurwerkje en wat voor één. Lekker clean/functioneel zonder opsmuk zoals een Lange (ook mooi overigens).

Panerai 317K met het zwarte uurwerkje,… een horloge waar ik veel jaar op heb moeten wachten en Panerai als merk voor mij heeft afgedaan. Wat een gedoe, maar te mooi om niet te kopen. Chronograaf met single pusher en werkt erg mooi.

Minerva Heritage met Venus 175, erg mooie limited van initieel 300 echter zijn er maar 97 stuks, omdat de uurwerken op waren. Leuke ook dat Frey aan het hoofd stond en voor deze limited niet koos voor een Minerva uurwerk, maar een ander door hem ontwikkeld uurwerk. Wat mij betreft een gedurfde mooie zet.

Minerva Avus 2 ook zo’n horloge waar ik menig jaar naar gezocht heb. Een zilveren horloge met mooie Valjoux GHT 22,… althans mooi qua ontwerp. De afwerking is redelijk gewoontjes. Met 26 stuks een lastige om te vinden. Heb nog een paar andere Minerva’s met de welbekende manufactuurtjes.

Lemania 105, een van mijn favorieten. Op de een of andere manier klopt deze, qua mooie 38mm, de kast, de wijzerplaat icm het bandje. Het leuke 1275 caliber,… gewoon af.

Lasita, een simpele met gewoon een leuke wijzerplaat en een 7734 erin.

De originele Junghans van de nieuwe retro met nog een schitterend manufactuur uurwerkje de 88. Ook zo’n hebbeding.

Jaeger MCDC met mooi uurwerkje waar je niks van ziet. Altijd handig om een chrono te hebben voor de totale duiktijd en de ring voor de diepte tijden. Uiteraard gewoon onderwater te gebruiken.

JLC Deepsea een leuke met chrono indicator. Wellicht dat ik deze toch een tijdje nog moet houden.

IWC Porsche design,… jep quartz, maar ik vind hem erg mooi gebalanceerd.

IWC ingenieur, wat mij betreft de laatste mooie IWC met Chrono functie:

Execlsior Park, altijd goed om te hebben, met name voor het uurwerkje.

Enicar met mooie 72 erin en zowat in nieuwstaat. Wat mij betreft erg mooi!

Zo nu even klaar met knippen en plakken. :wink:

46 likes

Jezus. Baas boven baas!

Werkelijk schitterende collectie! :pray:

Altijd, waar je ook komt, ken er genoeg. :wink:
Uiteraard erg leuk dat ik een dergelijke collectie kan hebben en van genieten. Toch, uiteindelijk zijn het maar spullen.

9 likes

Nou door het zo te delen is er ook voor ons wat te genieten. Echt mooie collectie chrono’s hoor. Geniet er van!

2 likes

PP 5960 flyback chronograaf annual calendar

15 likes

Calibre 17 Carrera. 41mm.

1 like

Ik gebruik het woord “waanzinnig” zelden maar hier is het zeer sterk van toepassing! Waanzinnig mooi, en dan te bedenken dat dit slechts een deel van je collectie is…

Bedankt voor alle moeite om ons mee te laten genieten!

2 likes

Heerlijk draadje dit :ok_hand:t2:

1 like

Mijn twee chrono’s op dit moment. De combinatie 70’s en chrono heeft mijn bijzondere interesse dus ik sluit niet uit dat het hierbij niet blijft… :grimacing:.

9 likes
7 likes

Zwarte Seagull. Deze uitvoering zie je niet zo heel vaak.

8 likes

Mijn hemel, wat een collectie!!
Dank voor het delen!

1 like

3 stuks hier.



13 likes

Ondanks dat ik geen chrono-man ben, heb ik er toch wel een aantal gehad











16 likes

Drie stuks hier.

Dit Is er een van. Maar wel quartz. :grinning:

Middernacht op de plee. @HanDavinci zou trots zijn. Die heeft m’n eerste chrono ook thuis liggen. :grinning: :grinning:

5 likes

Deze op het moment in bezit :smile: Jullie kunnen wel raden wat mijn favoriete type horloge is. :upside_down_face:

6139

6138

7016

7017

7018

0634

7a28

14 likes

Ik heb er een paar (ook automaat)
Maar deze Quartz is voor mij de mooiste chrono in mijn bezit …

De Hamilton Khaki aviation Worldtimer Chrono Quartz H76714135

7 likes