Show hier je Exotische + Bijzondere bandjes

Moeilijk te zeggen. Ligt ook aan het soort leer aan de binnenkant. De hoeveelheid zweet en vocht die het leer voor de kiezen krijgt.
Maar slijten zal hij niet. Ook vlekken komen er niet op. Kleur dringt niet in de schijfjes.
Krokodillenleer bijvoorbeeld gaat op den duur slijtplekken vertonen.

5 likes

Mijn Kermit :frog: is best wel exotisch toch

3 likes

Grappig topic - als bandenfreak moet ik daar natuurlijk even op inhaken. De volgende exemplaren vind ik zelf wel redelijk bijzonder

  1. Omega vintage band van olifantenleer (zou zijn geleverd voor o.a. vroege Constellations )
  2. Antiek lederen rekbandje waarbij er een veer in het leer is genaaid
  3. Antiek voorgevormd klembandje (kunststof/doublé) waarbij de gebogen ´endlinks´ integreren
  4. Vroeg plastic bandje met metalen nagels voor bevestiging (op 30´er jaren Harwood)
  5. Antiek rekbandje met ´formule 1´ autootjes op schakels
11 likes

Ik heb laatst wilde perziken gehad maar die waren al niet te houden. Ik sla deze even over.

Respect :+1:

3 likes

Waar koop je die?

1 like

Die maakt hij zelf denk ik :wink:

1 like

Krokodil, ook gemaakt door Ko…

6 likes

Struisvogel en voor het comfort een laagje kalfsleder aan de binnenzijde. Draagt heerlijk!
Tijdje terug laten maken door een alleraardigste Vietnamese dame.

4 likes

Haai, het enige leren bande wat tegen zeewater kan. :wink:

4 likes

Hahah, stom… niet goed gekeken naar de afzender :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Struisvogelpoot

8 likes

Maak ik zelf.

4 likes


Hier ook een rog van maddogstraps

3 likes


Niet exotisch, wel uniek

4 likes

Mild exotisch …

6 likes

Ja, ik houd wel van exotische banden. Voor mij vooral voor mijn PanomaticLunar

Meest exotisch een bandje van nijlpaardleer. Heerlijk grove structuur.

Daarnaast nog een groene haaienleren band en een bruine hornback

Voor dit horloge heb ik ook nog een cognac struisvogelpoot band, maar daar kan ik zo snel geen foto van vinden.

3 likes

Gaaf…
Kleuren opties hierin?

Ja meerdere kleuren beschikbaar.

1 like

En het harde roggenleer krast niet tegen de kast (lugs ofzo) aan met losmaken of neerleggen ofzo? (Domme vraag mogelijk)

Het is hard maar niet scherp. Heel glad oppervlak. Band moet natuurlijk vrij kunnen schanieren aan het horloge.
Nog geen last van gehad dat het bandje tegen de kast komt met neerleggen. Maar dat heb je ook met stalen banden natuurlijk.

1 like