Show hier je horloges met LCD en LED display

9 likes

Leuke zeer vroege lcd.

Lijkt heel wat.

Tot ie warm wordt :joy:

15 likes

Jammer - hopelijk kun je het nog fixen ?! :four_leaf_clover:

Tja. Nieuw scherm? Dat is dan net zo oud als deze. Met hetzelfde probleem.
Normaliter doen de meeste lcd horloges dit als ze veel te warm worden. Dat “veel te warm punt” bereikt het scherm steeds eerder door veroudering van de vloeibare kristallen.

2 likes

In Duitsland schijnen nieuwe schermpjes gemaakt te worden voor vintage digitals - misschien een optie?
Ik heb zo’n nos Heuer chrono met dubbel lcd scherm (een staat op zwart)- schijnt daar ook vervangen te kunnen worden :thinking:

Deze rare hier eens crossposten :innocent:

13 likes

12 likes

2 oudjes uit m’n collectie, de LCD ooit zelf nieuw gekocht.

17 likes

Die LED is een hele strakke, :+1:

1 like

Dank je!

Dat is ook een van m’n favorieten en ben nog steeds verbaasd dat ie het nog doet. Afkloppen!
Heb hem iets van 20 jaar geleden op Ebay gekocht en toen was ie al 25-30 jaar oud…

1 like

22 likes

iBood hebbedingetje…

18 likes

19 likes

Inmiddels 46 jaar oud deze Velona. Eén van de eerste met lcd. Ik kreeg dit horloge toen ik 14 jaar was. Ik weet nog dat ik de eerste was die zo’n lcd horloge had. Er waren er wel een paar met van die led horloges, maar de meeste kinderen hadden nog een mechanisch horloge om. Nu hebben ze geen horloge meer om, of het moet een smartwatch zijn.

19 likes

Mooi zo’n lange band met je horloge Peter :+1: en ook een fraaie uitvoering met die geïntegreerde band. Leuke post altijd zo’n echt persoonlijk stuk uit de verzameling, hier kunnen voor mij al de dure grails nooit tegenop :hugs:

2 likes

De casiotron van vriendin van een nieuwe batterij voorzien. Bij mijn weten is dit jaren 70 model één van de eerste dames lcd horloges. Binnen in zit een keramisch circuit met een grote chip. Moet een vrij dikke 393/ SR48 batterij in.

24 likes

Vandaag deze 1976-er maar weer eens om de pols

22 likes

Topper! En een hele lekkere bracelet ook :hugs:

3 likes

:slightly_smiling_face:

16 likes

:1st_place_medal: