Show hier je horloges met LCD en LED display

Wow, dat is nog eens leuk om mee te krijgen :pray:t2:… Heb er zo best wel een paar (gelukkig niet weggegooid :slightly_smiling_face:!

2 likes

Module zit met 2 schroefjes voor batterij aan de achterzijde en 2 schroefjes aan voorzijde vast

De vlek zit aan achterzijde van het paneel. Bij deze modellen zit de polarisatie filter er los op.

Even schoonpoetsen en dan weer inelkaar zetten. De volgorde van alle lagen is wel belangrijk.

De module is nog een ouderwetse keramische printplaat. Aan de glimmende soldeerpunten kun je zien dat het nog prima eruitziet van binnen.

Volgorde van veersysteem voor voorste knoppen moet ook in juiste volgorde weer terug.

En weg lelijke vlek! :hugs:

18 likes

Wow knap staaltje werk :+1:

1 like

Fantastisch :muscle:t2:

1 like

Deze is uit de serie van eerste LCD horloge met Alarm :alarm_clock: ter wereld!

Een Citizen Crystron Alarm uit 1976 met een mooie band.

20 likes

10 likes

Die ziet er nog heel strak uit zeg. Mooi hoor.

1 like

Ik heb het zelf deels ‘gepoetst’ , enkel met schuurpapier. Spiegelglad aan de zijkant t/m korrel 3000. En brush toegevoegd met schuurspons :hugs:
Glaasje heb ik gelaten zoals het was.

1 like

Het ziet er uit alsof hij zo uit de verpakking komt. Mooi gedaan. Veel plezier bij het dragen.

1 like

Echt mooi resultaat :ok_hand:

1 like

6 likes

Een toffe over-the-top-seventies MP NA vintage LCD met de minst sexy merknaam ooit …
Na reinigen en wat soldeerwerk (wisselen batterij polen connectors) weer tip top en afgeregeld op +0,05 sec per dag :call_me_hand:
Nu op perfect matchende NOS 70’s band waarvan ik er een paar heb liggen

Van een donoruurwerkje was het beschermende plaatje van de chip gekomen, hier even een foto van gemaakt. 1970’s chip ;

12 likes

Mooie Esa lcd :+1:

1 like

51PYOUj5lVL.AC

4 likes

Houston, we have a problem :point_down:

Zelf een plexiglaasje met lasersnijder gemaakt…
Uitgesneden op maat uit een vlak/rond plexi horloge glas.
Ziet er mooi en weer als nieuw uit :smiling_face:

18 likes

Haha, niet voor een gat te vangen jij :muscle:t2:

1 like

Had een nieuwe O-ring geplaatst, maar deksel wilde nog moeilijker dan normaal dicht. Uiteindelijk met de pers kapot geperst :crazy_face: Heb de oude pakking er weer ingezet en deksel wil dan wel normaal dicht…

Glaasje wat er nu inzit (geperst) is nog 0,3 mm te dun maar het zit nu wel mooi dicht. Ik weet nu in iedergeval de maat en zal het later nog een keer maken met een dikker plexi glaasje

7 likes

11 likes

9 likes

Best een geinig resultaat, Edgar :+1:

1 like