Show hier je Seiko Speedtimer

3 likes

Blijft mooi Tony :+1: Wat is jou ervaring trouwens met jou SSC947P1? Ik zit al een poosje met de gedachten te spelen om er ook eentje aan te schaffen, poosje geleden zijn er weer nieuwe uitgebracht waaronder de SSC941P1 en de SSC939P1, ik neig naar de SSC941P1 omdat de dial wat dieper zwart lijkt, en dan ook op een leren band.

speedy3

4 likes

Ik ben er zeer content mee.
Solar, dus altijd ready to go.
Loopt spatzuiver.
En hij doet mij denken aan de oude Pogue.
Dus ja, blij mee.
Die 941 is ook erg mooi…

2 likes

Eigenlijk kun je met Seiko ook niet fout zitten, het zou mijn vierde Seiko worden als ik de 941 aanschaf.

Ik heb ook nog serieus zitten zoeken bij Citizen voor een vergelijkbaar model, maar die waren het voor mijn gevoel net niet, waren net niet wat ik zoek, op zich wel jammer want ik zou er ook nog wel een Citizen bij willen maar dat komt dan een andere keer nog wel.

2 likes

4 likes

Ik gebruik mijn SSC947P1 meestal om mijn automaatjes op tijd te zetten. :rofl:

1 like

Ik ken het gevoel… Het grootste deel van mijn bescheiden verzameling bestaat uit Seiko. Voor mij heeft het merk gewoon wat, al zijn zeker niet alle modellen naar mijn smaak.

1 like

Seiko is gewoon heel tof, zowel met de modellen als de prijzen. In dit specifieke geval ben ik vanmorgen alsnog voor de Citizen CB5947-80E gegaan, al scheelde het niet veel met de Seiko SSC941P1. Ik was al langer op zoek naar een Citizen en Seiko heb ik er al meerdere van.

Na wederom het volledig uitpluizen van de Citizen Website evenals wat unboxings op Youtube (zien hoe de verschillende horloges met het licht spelen) toch uiteindelijk voor de CB5947-80E gekozen, wel blijft ik de Seiko ook nog steeds erg mooi vinden. Er komt wel een ander bandje op de Citizen (zwart leer). Even zien hoe dat staat…

Dit was de Seiko:
SSC941P1_01_groot

Maar deze is het uiteindelijk geworden:

Ben benieuwd :slightly_smiling_face:

4 likes

Lekker plaatje!

1 like

Vind het wel twee totaal verschillende horloges qua stijl.

1 like

Ik had op een moment wat geks. Tot die tijd nooit echt bewust van geweest, maar ik heb 2 Tissots die dezelfde subdial layout hebben als die Citizen, namelijk op 2-6-10 uur. Toen ik m’n Speedtimer kreeg, kon ik de vinger er niet op leggen wat ik daar nou fijner op vond ogen totdat iemand op HF me wees op de andere layout, 3-6-9. Gek genoeg dat dus nooit zelf echt opgemerkt, maar sindsdien kan ik het niet meer “ontzien”. Die 3-6-9 layout vind ik veel fijner op het netvlies liggen :see_no_evil:

2 likes

Dat komt omdat de 3-6-9 layout wat meer symmetrisch is denk ik, dat oogt net wat prettiger :wink: Het is een klein verschil wat stiekem toch veel doet.

Klopt, daarnaast is de Citizen iets groter (scheelt niet heel veel) maar “oogt” ook vooral iets groter terwijl de Seiko vooral wat compacter lijkt (komt waarschijnlijk o.a. door de bezel), zoals bijvoorbeeld mijn Seiko 5SSK003K1. Ik was wel op zoek naar een horloge wat net iets groter oogt dan mijn Seiko 5.

1 like

Thanks! Ik probeer er wat beter in te worden, dus lekker oefenen.

1 like

Ik vind de speed master al vrij groot, maar dat zal aan mijn polsjes liggen. :rofl:

1 like

5 likes

Ik heb het horloge ondertussen binnen, het is nu nog even wachten tot volgende week de nieuwe Hirsch binnenkomt om de titanium band te vervangen. Om een indruk te krijgen heb ik er even een zwarte Seiko band opgedaan. Zal dadelijk een foto posten bij Citizen only, ander ben ik het “Show hier je Seiko speedtimer” topic te veel aan het vervuilen. :wink:

8 likes

6 likes

Al jaren een oogje op maar kwam er niet van door aankopen van andere waar ik OOK een oogje op had (iedereen kent dit wel ;)).
Zojuist een mooi nieuw 2025 SSC813P1 exemplaar kunnen scoren via Chrono24!

1 like