Show hier je Solar of Eco-drive! Elk horloge wat aangedreven wordt door licht

Een hoogte wat word aangedreven door licht masturberen, mag dat ook? Is toch ook licht?

Mijn enige solar powered horloge. Draag hem tegenwoordig nooit meer, ben gevallen voor mechanische horloges. De techniek is prachtig, maar een mechanisch horloge vind ik iets authentieks, magisch hebben.

3 likes

Kan je deze i.i.g goed gebruiken om je mechanische klokjes op tijd te zettenšŸ–’šŸ˜Š

1 like

Zou kunnen, maar deze heeft al een tijdje geen zonlicht gezien haha :innocent:

1 like

Op vensterbank laten liggen?šŸ–’šŸ˜Š

Mijn eerste echte horloge, deze Pulsar. Gekregen toen ik tig jaar geleden was geslaagd voor mā€™n eindexamen. Volgens mij een van de eerste solars zelfs.
Accu is helaas op, zonnecellen werken nog wel. Zal 's een betere foto maken.

1 like

Kan er geen nieuwe accu in? Of is dat kostbaar?

1 like

Ze zijn niet meer te krijgen, ik heb wel gezocht. Ik zou er eventueel nog wel een gewoon batterijtje in kunnen zetten, heb ik me laten vertellen, maar ik zou 'm toch niet meer dragen. Vooral voor de nostalgie nu.

1 like

Oh, wacht, een beetje geschiedenis, en alvast een duidelijkere foto: http://themorningflight.com/gadgets/1984-seiko-pulsar-solar-watch-v103/

1 like

Mooi verhaalšŸ–’ā€¦jammer dat batterij niet meer te krijgen is.

1 like

Mijn enige solar, een heel simpele Citizen.
Mooi dun en draagt best lekker, alleen een beetje lastig horloge, het ligt de godganse dag in de vensterbank :grin:

1 like

Mijn oude Citizen, gekocht tijdens een duikvakantie in Curacao omstreeks 1998, eenmaal een nieuwe accu gekregen.

2 likes

Is die snel leeg dan?..heb heel veel eco-drive wel recentelijke en die liggen in horloge doos met heel erg gedimt dressoirlamp erbovenā€¦ ik hou in de gaten of secondewijzer van Ć©Ć©n van mijn Citizenā€™s 2 seconden overslaat maar nog niet na ongeveer 1 jaar.

1 like

Een zwarte anus.

3 likes

Hij houdt het een paar weken vol, zeker 's winters met korte dagen en onder lange mouwen.
Ik ga het ding eens een etmaal onder een felle led-lamp leggen en kijken hoe lang het duurt voor de e.o.l. tekenen zich voordoen.

1 like

Allemaal Japanse merken?! Die van mij ook :slight_smile:

2 likes

Deze is lekker makkelijkā€¦

Heb hem drie mnd in een donker kistje gelegd en toen was die van vol naar een kwart en toen las ik hier ergens dat je hem beter opgeladen kan houdenā€¦toen paar uur op vensterbank gelegd met grijs weer en was gelijk bijna volā€¦wel makkelijk zoā€™n metertje!

1 like

Mooie ANUSā€‹:joy::joy::joy::sunglasses:
Wel afvegenā€¦ziet zwart!

Her-aanwinst

5 likes