Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Slechte foto van mijn nieuwe aanwinsten:
Minerva
Excelsior Park
Pierce

6 likes

Heel mooi, vooral die chronograaf. :+1:

Hij lijkt hier nogal op. Mooi merk Pierce

6 likes

Erg mooi! Ik zag er laatst eentje op ebay, heeft blijkbaar het uurwerk dat je ook in de polshorloges ziet. Dus hopen dat de koppeling het nog doet :slight_smile:

Hij doet het nog dus ik neem aan van wel. En gekocht van gepensioneerd horlogemaker.

Afgelopen weekend gekregen van mijn moeder, een erfstuk. Vooral de achterkant vind ik ‘bijzonder’…

5 likes

Het is niet super oud maar wel een leuk horloge. Zeker omdat je het van je moeder hebt gekregen.

1 like

Zo is dat! overigens werkt het niet eens :thinking:.

1 like

Gisteren gekocht via marktplaats.nl. Een mooie aankoop, vind ik.

Ik ben nog niet 100% zeker, maar ik vermoed dat het een Junghans J13 is, gemaakt in 1914. De wijzerplaat is beschadigd bij de cijfers 5 en 10, iets wat ik vaker heb gezien op foto’s van soortgelijke horloges. Volgens mij is dit later gerepareerd, maar helaas is de kleur nogal gaan afwijken. Ook denk ik dat het glas niet origineel is, want dat is vrijwel onbeschadigd. Hij loopt verder prima en ook op tijd.



2 likes

De beschadigingen op de wijzerplaat geven aan dat er door ondeskundige aan dat horloge is geklungeld. Ze wisten kennelijk niet hoe de wijzerplaat moest worden gedemonteerd en hebben met geweld de wijzerplaat er af getrokken waardoor het email wordt beschadigd aan de kant waar de pinnen zitten die in de platine passen waar de stelschroef zit die die pin weer vastzet. elimineren die gasten.

1 like

Ik zet hier overigens een van mijn oudjes op de site. Als we het dan toch over zakhorloges hebben, dan is deze zeker een die niet mag ontbreken in de topic show hier je zakhorloge.

11 likes

Emailleren die gasten, las ik in eerste instantie… maar inderdaad: doodzonde.

Hoe oud is die dan?

Bedoel je het horloge of de persoon die de foto heeft geplaatst.

Dit is een gedeelte alles doet het, alle speeldozen werken ,alle sleutels en Fobs ,kettingen zitten er bij . In de toekomst doe ik ze per stuk :wink:

6 likes

Het horloge

Ben benieuwd, zit mooi spul tussen volgens mij!

Mijn eerste en grote passie 35 jaar terug kocht ze overal , heb er denk wel 400 of zo , ze zijn zo mooi eigenlijk zijn het kleine kunstwerken die uniek zijn stuk voor stuk , toch worden ze meer en meer verdrukt door het pols horloge , wat op zijn beurt ook werr terrein verliest op de smartphone en watch . Ik zal Afentoe plaatsen want ik ben een groot liefhebber , ookal heb ook veel pols horloges die ook aandacht verdienen , bedankt voor je reactie

3 likes

Lijkt me geweldig als je af en toe wat zou kunnen plaatsen!
Er zijn zoveel mooie en gecompliceerde uurwerkjes gemaakt,
eeuwig zonde dat er zoveel voor het edelmetaal zijn vernietigd :frowning:

1 like

14 likes