Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Verdient wel een nieuw glaasje, nog niet aan toegekomen.

gr, HJR

7 likes

Dit is volgens mij een horloge uitvoering die in een dashboard van een auto wordt bevestigd.
Wat ook mogelijk is dat het in een inklapbare foudraal heeft gezeten, de opwinfas zit dan ook altijd aan de 6 kant.

3 likes

Loopt als een trein, :wink:

6 likes

Kijk, zo leer ik er weer wat bij, bedankt :slight_smile:

3 likes

Van mijn opa geweest :slight_smile:

Groeten,

Tecco

8 likes

Puzzle watch

8 likes

jumphour :slight_smile: leuk

1 like

Ik heb er twee…een opwinder van Marti (schijnt een huismerk van een juwelier uit de jaren '80 te zijn) die prima loopt zo’n 30-40 uur…en een souvenirtje met een Quartz uurwerkje…

4 likes

Deze is van mijn opa geweest.

4 likes

Vandaag deze de hele dag gedragen, blijft een prachtklokje, zowel door het uitmuntende uurwerk, als het zeer simpele en duidelijke, maar toch zeer stijlvolle ontwerp!

25 likes

Omdat het tijd werd voor een topic voor de oude zak horloges doe ik graag mee - hoewel het dragen ervan me nooit bijzonder kan opwinden. Uit het laadje dus:

2 likes

Mogen (zak)stopwatches ook?

14 likes

Van Opa, met originele doosje;

20 likes

Als verstokte Russen verzamelaar mogen een paar zakhorloges natuurlijk niet ontbreken :slight_smile:
Een Zim uit 1949 ( die ik meestal aan een kettinkje in mijn zak heb terwijl ik ook altijd een polshorloge draag )
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/zim_zpsghrlfvtu.jpg.html][/URL]
En Kirovskie uit 1937
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/k7_zpsmywjavet.jpg.html][/URL]

5 likes

Prima lopende Junghans:


:sunglasses:

11 likes

mooie afwerking ook zeg!! :slight_smile:

Gave Waltham Hunter met romeinse cijfers, uit 1904 :slight_smile:

.

9 likes

Hallo Harpoen,
hierbij een foto met een voorbeeld van een dergelijk uurwerk.
Dit is een reishorloge. Overigens vrij groot in omtrek. Ze worden nog regelmatig aangeboden op ebay, je moet dan wel uitkuiken of het nog functioneert en of dat de foudraal niet helemaal is vergaan.

9 likes

Ongelooflijk mooi horloge met prachtig uurwerkje ! :relaxed:

2 likes