Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Zou zomaar een 1 kunnen zijn.

1 like

Goed mogelijk inderdaad. Dan zit je rond 1899-1900 en dat zou kunnen kloppen volgens Ranfft. Volgens mij zit namelijk dit uurwerk erin:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Omega_19

Als je de productiedatum zeker wilt weten moet je een extract aanvragen bij Omega. Al zul je ook dan betere foto’s moeten zien te maken want ik gok dat zij dit ook niet lezen kunnen :sweat_smile:
Overigens is zo’n extract volgens mij niet gratis :grimacing:

Dank voor het meedenken.
Onvoorstelbaar dat het klokje nog loopt en secuur ook. Mooi uurwerk hè?Denkt u dat het enige waarde vertegenwoordigt?

Ik zit niet echt in de Omega’s, maar zakhorloges zijn over het algemeen relatief weinig waard vergeleken met vintage polshorloges. Maar zo’n mooie zilveren Omega van meer dan honderd jaar oud zal vast nog wel wat opbengen. Vind het lastig schatten, 250 Euro ofzo?

Ik heb geen idee. Voorlopig vind ik het nog te mooi om weg te doen.

1 like

Uit een van mijn speciale zakhorloge laatjes laat ik hier een bijzonder exemplaar zien.
Deze ligt natuurlijk veel te lang in de la en moet hoognodig worden gerestaureerd.
Hier het horloge zoals het er nu nog uitziet.
later zal ik het resultaat laten zien als het helemaal is gerestaureerd.

14 likes

Mooi ding; Lepine V met een soort van " 3/4 Bridge Plate" o.i.d.

Herkenbaar; heb hier ook te veel zakhorloges liggen die hoognodig opgeknapt moeten :blush:

2 likes

NA :smiley: !!

Ik vind het heerlijk om te speuren op verkoopsites etc voor mijn Minerva verzameling, maar ratrapantes van andere merken kan ik vaak ook moeilijk weerstaan. Onlangs kwam ik deze Excelsior Park tegen.

Jumbo formaat, rattrapante, perfect werkend en een mooi bewaard gebleven kast en wijzerplaat.
Uurwerkje mooi schoon, in het binnendeksel een R in het midden, vast van de kastmaker en wat onleesbare krabbels van een horlogemaker die er ooit aan gewerkt heeft. Ben er blij mee!!

10 likes

Mooi, gefeliciteerd :+1:

1 like

Mutrix gouden zakhorloge 1982

5 likes

Twee oude/nieuwe zakhorloges over genomen. 14k goud en zilver dames klokje. Of ze waardevol zijn weet ik niet?

15 likes

ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat…

Deze hebben mijn vader en ik een aantal jaren teruggevonden in het geldkistje van mijn over-overgrootvader. Destijds een archiefextract van Longines aangevraagd, een mooie (gratis) service van hen. Daarbij krijg je ook een mooi certificaat op stevig papier. Misschien iets om in te lijsten en voor in mijn vader’s man-cave. Fantastisch hoeveel informatie Longines vast houdt van dit soort verkopen. Op 25 maart 1914 verkocht (aan mijn over-overgrootvader dus), al bijna 110 jaar geleden.

20 likes

Mooi horloge. Goede service van Longines en een mooi certificaat, bijzonder!

1 like

heel mooi !

1 like

Met dit zakhorloge van Norton is mijn horloge gekte mede ontstaan, het is een familiestuk dat al generaties in de familie is. Een van mijn verre overgrootvaders heeft in de slag van Waterloo (juni 1815) tegen Napoleon gevochten en naar overlevering dit horloge van een Engelse officier gekregen. Naast dit horloge ook vele documenten erbij die het verhaal bevestigen.

Het horloge loopt overigens nog steeds als een zonnetje.

19 likes

Wat een prachtig zakhorloge. Echt een geweldig bezit, zeker als je de herkomst van dit familiestuk met documenten kan aantonen.

Ik hoop dat het niet al te lang geleden is dat het uurwerk een service heeft gekregen. Zo’n oud uurwerk laten lopen, zonder dat de smeermiddelen na al die jaren zijn vervangen, is als het rijden met een auto, waarvan je de olie hebt laten weglopen.

4 likes

museumstuk. geweldig !!!

1 like

Heel mooi en uniek horloge. Wat ik mij afvraag: was er ook een horlogeketting bij aanwezig?

1 like

Nee zover ik weet zat die er niet bij, wel de sleutel om het op te winden