Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

10 likes

Waar ik het laat doen ga ik pas antwoord op geven als het project geslaagd is. Maar is een adres waar veel gebruikte reserve onderdelen aanwezig schijnen te zijn (waaronder dus een hacking arm, geloof nogal zeldzaam).

Heb net bericht dat hij begonnen is aan de klus, en waar het redelijk vaak misgaat, het demonteren van de wijzers (verf die eraf gaat, of nog erger een ik geloof dat het arbor heet die los kan laten) is zonder problemen verlopen:

Imgur

Service vond ik nodig omdat er over het hele uurwerk stukjes zwarte stof of ingedroogde olie of vet te zien is:

Imgur

Jammer genoeg heeft het horloge de tocht naar de plek van service niet geheel goed overleeft, lume op de chapter ring is er af gevallen:

Imgur

Voor een heel schappelijke prijsje word de lume op de chapterring en de lume van de wijzers smaakvol vernieuwd. Wijzers waren toch al net iets verschillend qua kleur, en als er dan nog een derde tint lume bijkomt wordt het wel heel erg “lelijk”, en op deze manier kan het samen ook lekker weer oud worden met elkaar zonder al te veel kleurverschil.

Heb werk gezien van de persoon die dat gaat doen (heel erg mooi opgeknapte Slava Amphibia).

De service man had ook nog een periode correct NOS glaasje liggen, als ik het goed begrepen heb. Dus dat wordt ook meteen opgelost, aangezien het vorige glas er los inzat, en de grote reden dat ik hem wou laten repareren. Als je dan toch bezig bent kun je het best meteen alles in 1 keer laten doen.

Heb de indruk dat de persoon waar ik de service laat doen weet waar hij mee bezig is, en integer en eerlijk met het horloge omgaat en geen dingen gaat doen die eigenlijk niet nodig zijn.

8 likes

Klinkt goed! Ben benieuwd.

2 likes

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat hoor :+1:t4:

1 like

Mooi dat er mensen zijn die dit allemaal kunnen hè.
Zo heb je er nog weer lang plezier van👍

1 like

Heren,

Kwam er gisteren achter dat mijn nieuw verworven Buran een eigenaardigheid vertoont bij de snelle datumwissel.

Bij alle andere 3133 uurwerkjes is het rondom 12 uur (nadat datum is versprongen) vooruit en achteruit draaien en de datum verspringt 1 dag. Deze gaat 1 dag terug en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien dat datumwiel niet goed is afgesteld :thinking:

1 like

Ik overweeg deze in het blauwe deel te zetten. Het is een leuk ding maar met een redelijk grote collectie krijgt ie niet de draagtijd die ie verdient

5 likes

Poljot alarm ? Jammer dat ie wit is :scream:


Die kroon is nu al aan de roest… Heeft iemand nog een leuke kroon liggen voor mijn 710?

1 like

Sorry hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inderdaad, Poljot Alarm, mooi opaal witte plaat en voor een Rus behoorlijk goede lume :kissing_heart:

1 like

Tis wel een heule mooie hoor, maar ben zelf niet zo van de witte dials, anders had ik hem zo overgenomen :+1:t4:

1 like

Tsja, kwestie van smaak. Op deze foto komt de dial niet goed tot zijn recht, op poljot24.de krijg je een betere indruk

Het tandwieltje met veertje wat de datumring verzet kent 8 posities. Slechts 1 is correct voor een soepele goede “quick date set”.

1 like

Nu nog iemand vinden die dat eventueel voor mij kan fiksen :wink:

1 like

Anders polijsten?

Zo te zien te regelen via @DeRaaf

3 likes

Ik heb al met wat polywatch zitten klooien maar hielp niks…

Tja,
Had gehoopt dat er hier nog iemand op het forum zat die het aandurft. Maar is natuurlijk even afwachten op de bevindingen van @DeRaaf :+1:t4:

2 likes

Ok te diep, helaas.

10 likes