Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Mooi horloge Anno! Met super zachte chronograaf bediening! Net een beurt gehad. Veel plezier ermee!

Ik ben me geleidelijk meer aan het richten op cccp tijdperk Russen. Net zoals ik ook alleen jaren 60 70 Zwitsers heb. Ik merk dat ik daar het meeste mee heb.

3 likes

Dank je wel

Dat is nog zacht uitgedrukt :smile:

Ja idd, pusher werken lekker soepel zeg

2 likes

@Omega_73 gaat lekker op zoek naar een mooie èchte vintage OKEAH!

2 likes

Ken jij misschien een forumlid die er vanaf wil? :wink:

1 like

Nee! Ik had er afgelopen jaar twee, eentje verkocht.

1 like

Zo, heel wat anders maar stukken beter imho.

13 likes

10 likes


Van donker naar licht

12 likes

Hij blijft mooi deze👍🏻

1 like





19 likes

Ik heb vanavond deze Rus opgelapt.
Nooit eerder een Russische quartz gehad.
Erg leuk horloge met een klassieke uitstraling.
Alleen geen idee wat er op de wijzerplaat staat laat staan wat het merk is. Jullie een idee?



7 likes

Gaat in ieder geval om een Luch horloge:

Wat er voor de rest op het horloge staat zou ik niet weten.

p.s -> https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr/luch

2 likes

Hartelijk dank voor dit stukje achtergrondinformatie. Mooie geschiedenis van Luch. Ik denk dat dit dus een begin jaren 80 quartz is uitgaande van de tekst;
" by 1980, the factory’s 25th anniversary, the plant was exporting to 13 countries and had produced more than 56 million watches."

сделано в беларуси onderaan de Luch staat simpelweg voor “gemaakt in Wit Rusland”. Markante van het Cyrillisch schrift is dat een aantal letters in het schrijfschrift anders is dan in het drukschrift. Vaak wordt dit ook door elkaar gebruikt. Zo wordt Luch op dit fraaie horloge in het schrijfschrift getoond. Zo staat eveneens geschreven dat het om een quartz uurwerk gaat. Heb je misschien een foto dat de Luch open is? Zit er een 3055 in? Ondanks batterijtje uurwerkje om vrolijk van te worden. (ff gejat van Google)

luch3055electroquartz4

8 likes

Werkt dus gewoon met een balanswiel, batterij dient als het ware alleen als de veerton (opgeslagen energie)? Interessant, heb me nog niet verdiept in quartz horloges in het Sovjet tijdperk.

1 like

Dit lijkt gewoon een quartz uurwerk

1 like

Bedankt voor de vertaling en de achtergrond.:+1:

Ik ben geen expert, dus misschien zit ik er helemaal naast… Maar! Over het algemeen werd ‘Sdelano v Belarus/etc’ pas ná de 1989/1991 gedrukt, toen de Sovjetstaten onafhankelijk werden. Daarvoor was het over het algemeen ‘made in cccp’.

1 like

Denk dat je inderdaad gelijk hebt. Heb hier nog een projectje liggen van een vriend van mij. Hij had deze Luch in Tsjetsjenië gekocht in de sovjet tijd. Daar staat dus ook op сделано в CCCP.


Overigens zit daar een zelfde 2356 quartz uurwerkje in met Luch logo en SU.

3 likes

Blijft toch een knappe sunburst plaat :grin:

12 likes