Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

8 likes

Dit is Alexander Brodnikovskogo. Hij werkte inderdaad bij Raketa van 1975 tot 1983. In zijn verzameling veel uurwerken die in de experimentele werkplaats van Raketa werden gemaakt.

1 like

Wat een lekkere plaat :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Het boek wat je daaronder ziet. Faszination russische Uhren: von der Militäruhr bis zum Schiffschronometer van Michael Ceyp.

https://www.bol.com/nl/f/faszination-russische-uhren/33372941/

5 likes

Dankje! Ik heb het boek van Juri Levenberg al, maar deze viel me een beetje tegen qua hoeveelheid horloges die er niet in staan.

1 like

En besteld , bedankt !

2 likes

Even een momentje pakken om mijn lof uit te spreken voor Nicolay van Komandirskie.com. hoor.
PostNL raakte mijn horloge wat ik voor mijn vader bestelde kwijt en zeggen nu (na drie maanden) dat de oplossing bij de Russen moet liggen…
Ik had Nicolay een mailtje gestuurd met de vraag of hij het pakketje via zijn kant bij postNL eruit kon duwen en kreeg het antwoord dat hij ook niks kan doen hieraan.
Daarom bood hij aan om het horloge opnieuw te sturen of het geld terug over te maken, zonder ik daar om vroeg. :+1:t3:
Toch wel blij dat een fatsoenlijke service nog bestaat :grin:

9 likes

Netjes! :+1:

3 likes

Het horloge zelf ben ik niet super enthousiast over

Maar dit uurwerk ziet er toch wel echt bijzonder uit :grin:

Er zitten toch echt wel interessante modellen tussen die vintage geinspireerde Poljot internatial’s.
9 likes

15 likes

Zeker. Mooi afgewerkte horloges. Kleine series. Van die meneer Shorokhoff. Die heeft wel meer bijzondere modellen uitgebracht. Als liefhebber van zoveel mogelijk authentiek Russisch dan wel Zwitsers of welk land dan ook, vind ik het wel wat jammer dat er een Chinees uurwerk in zit. Al is het wel mooi gedaan.

3 likes

Ja dat is wel een misser inderdaad.
Dan was die laatste special met NOS russisch zakuurwerk een stuk beter wat dat betreft.
En zeker bij Russische uurwerken lijkt mij niet heel moeilijk om ergens nog een partij vandaan te trekken.
Heerlijk lekker makkelijk praten als buitenstaander :grin: :+1:

3 likes

Ik ga het boek toch maar aankopen

1 like

Zeker waar. Doe het zelf maar eens. Een kleine, orginele, mooie en verkoopbare serie horloges uitbrengen. :+1:

2 likes

13 likes

Wie heeft deze in het groen over?

10 likes

14 likes

18 graden hier in Emmen en in Meppel ligt sneeuw :smile:

2 likes

Klimaat helemaal op de hobbel! :wink:

Net nog door Emmen gereden!

In werkelijkheid. Wintersport feb 2018, en zomer 2020 achtertuin. :grin:

8 likes

Herfst met een ex Amphibia. De scuba zonder datum omranding. Ook mooi die zeegroene dial!

14 likes