Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Vandaag eindelijk mijn project uitgevoerd!
Het begon allemaal op Marktplaats, waar ik een Vostok Marsdude zag voor een leuke prijs. Nieuw in de stickers, dus dikke prima.

Echter hou ik niet zo van de 420 kast, dus vroeg ik @andrepost of ik zijn prachtige 170 kast mocht overnemen. Gelukkig was het geen issue en er kwam ook nog een toffe bezel bij.

Toen vandaag alles binnen was, kon het klussen beginnen:

De kroon erin krijgen was overigens echt een gigantische ramp, dus ik ben erg creatief geweest met scheldwoorden die ik u allen ga besparen.

Ik vond de bezel insert die ik eigenlijk voor ogen had toch niet mooi en de gene die ik van André had paste mooi. Vervolgens was het alleen maar een kwestie van keihard er een nato doorheen stampen (ik was iets te enthousiast, r.i.p. leren nato van wish) en gaan met die banaan en zie hier;

Het eindresultaat

Nog even een bedankje aan @Bert59 en @andrepost voor de hulp :grin:

22 likes

Wauw , staat mooi kerel ! Dat zilver van de bezel komt terug in het pak van de Dude !
Heel gaaf + 10 :ok_hand: :sunglasses:

3 likes

Mooi man, goed gelukt :+1:

3 likes

Mooi stoer horloge geworden! :+1:

2 likes

Thanks guys, ben er blij mee zo. Wil wel nog de bezel wat strakker zetten maar dat heeft geen haast :grin:

2 likes

Nieuwe vostok en nieuwe bandjes :grin:

16 likes

En binnen , staat een hoop in , zowel tekst als foto’s , handig !

9 likes

Nice !
Ik vond de rode bezel eigenlijk ook wel gaaf :ok_hand:

2 likes

Thanks! Je mag hem overnemen voor 5 euro als je wil :wink:

3 likes

Tempting… :thinking:
Maar Ik heb er geen horloge voor :sweat_smile:
En ja die zou ik dan ook nog erbij kunnen zoeken ja :joy:

2 likes

Geef maar een gil, hier ligt ie toch maar te verstoffen.

Is ie al gedemagnetiseerd ?
De grijsblauwe nato zal wel leuk staan denk ik.

2 likes

Kwam erachter dat er veel stof op de onderkant van het glas zat. Iemand tips om dat te verminderen?

2 likes

Heb wel de ervaring dat keukenpapier ook altijd wel wat stofjes achterlaat.
Goed schoon blazen.
Kan met een rietje maar je hebt ook deze⬇️

4 likes

Ik zou in zo’n geval zo’n microvezel doekje gebruiken, of zo’n doekje wat je bij je (zonne) bril krijgt o.i.d.

Want dit ja :grin:

3 likes

En goed in het licht kijken of er niets meer in de kast zit.
Bij het demonteren leg ik de deksel ook altijd even weer in de kast.
Soms zit er ook nog wel een stofje op de wijzerplaat, dat is helemaal irritant, heb je het glas mooi schoon en zet je alles terug…toch een stofje :rofl:

2 likes

Zo, wat een mooi resultaat van de gebruikte componenten zeg! Heel geslaagd, goed gedaan. Ga je veel plezier van hebben. Wel jammer dat je geen fan van de 420 kast bent. Maar ieder nadeel heeft ook zo z’n voordeel, mocht je ervan af willen? Ik hou wel van de 420 en heb er ook nog een projectje voor. Of ben ik te brutaal. Gewoon zeggen hoor!!

1 like

Stuur maar een pb!

Het is overigens gelukt met het stofjes festijn.

Thanks @DirkT @andrepost !

6 likes

Ooit eens een blaaspen gekocht. Klein compressortje, voorraadtankje en een schakel voetpedaaltje. Zoveel plezier van bij het uitblazen van stof. Super handig.

5 likes