Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Incoming soon.!
ddff796abf2b50ad442ce87d21a5e4ca760cd158_1_666x500

14 likes

De prijs lijkt me goed? Heb je eBay al geprobeerd?

1 like

Het horloge is gemaakt door de 1MWF in de jaren '60 voor Soviet poolreizigers en ontdekkers. Heeft een 17 jewel mechanisme met anti-magnetische kooi. Is verder extreem weinig bekend over dit horloge.

5 likes

Ja kende hem ook niet. Leuk man!

Is wel een heel leuk horloge. Vooral die secondewijzer is een mooi contrast in het geheel. Wat wel jammer is dat de Russische horloges uit die tijd wat klein zijn.

13 likes

Na een paar dagen Zwitsers, nu weer een lekkere basic scuba. Geschikt voor wat buiten activiteiten. :sunglasses:

(Op de foto valt de aansluiting van de band behoorlijk op zie ik nu. In de praktijk stoort het mij helemaal niet. Komt ook door de hoek van de opname denk ik. :slightly_smiling_face:)

15 likes

Mooi klokje! Vaak zit de kracht in de eenvoud. Vandaar dat veel Soviet spul van inmiddels bijna 60 jaar oud het nog altijd doet. Gemaakt om te doen wat het moet doen; tijd weergeven onder alle omstandigheden. Klokje is met 34mm inderdaad heel klein, maar des te meer kun je er verzamelen zonder dat het ruimte in beslag neemt :wink:

3 likes

Vandaag een nieuwe Vostok. Begint al aardig te wennen :yum:

20 likes

Gaaf!

1 like

Inderdaad een mooi exemplaar. Mod of zo gekocht? Gave wijzerset. Kan het niet goed zien maar zit er hoek in de uur/minuut wijzer? Maw zijn het dezelfde als deze?

12 likes

Het is een mod inderdaad.
Ik vond deze wijzerplaat stijlvol en stoer tegelijk, en daar ben ik wat omheen gaan bouwen :wink:
De wijzers had ik nog, dat zijn dezelfde als de century time inderdaad. Ik hou persoonlijk niet zo van die traditionele pijl urenwijzer en vond deze mod leuk voor dit setje. De knik in de wijzers zie je eigenlijk alleen doordat het licht op de twee vlakjes anders breekt. Mooi effect! (op mijn foto zie je dit dan weer net niet; op die van jou wel)
Nu de kast nog brushen, althans de bovenkant. De zijkanten laat ik glanzend, denk ik.

2 likes

Mijn enigste Rus nog maar op dit moment en ze gaat absoluut nergens heen.

16 likes

Goede keus. Inderdaad, met deze wijzerset heb je een mooie symmetrie bereikt in combinatie met de lijnen op de wijzerplaat. Heel stijlvol.

2 likes

Heel gaaf ! :ok_hand:

2 likes

Lume lijkt redelijk, da’s meestal niet het sterkste punt van Ruski horloges.

2 likes

De Wit-Russische Luch.

18 likes

Voor een Rus is het goede lume :smile:

Ik zal eerdaags wel ff lume shot maken.

2 likes

Voor mij hoeft lume eigenlijk niet heel fel te zijn, als het maar aanhoud.

3 likes

Eens…!

2 likes

Oja die Moskva, die heeft zo’n bijzondere, dikke opbouw van het uurwerk. Ze moesten ergens de centrale secondewijzer mee aandrijven en hebben dat er gewoon bovenop geknutseld :smile:

2 likes