Een reissue is pak weg 600 euro , een oude richting 800 a 900
Gewoon weer een aanschaffen
Die nieuwe zijn nog enigszins betaalbaar, die oudjes daarentegen
Niet wegdoen Anno , echte klasbak !!
Als je alles van tevoren weet… Wat ik toen voor die Strela betaald heb weet ik niet meer.
Off-topic: soms sta je er verbaasd van wat bepaalde vintage spullen (wat ik liefkozend ‘ouwe meuk’ noem) in deze tijd opbrengt. Zoals mijn eerste monofone synthesizer, die ik ergens in de 70’er jaren tweedehands had gekocht. Ik had er ongeveer 100 gulden voor betaald.
Enkele jaren geleden voor meer dan 1000 euro verkocht. Ze vochten er om.
Hou op man! Ik heb al 13 Russen! Het is al erg genoeg dat ik nu weet wat dat ding nu waard zou zijn!
Ik heb pas 13 Russen!
Je kunt er nooit genoeg hebben.
Heb alleen nog maar Russen. Zelfs mijn Oris, Stowa, TH en nog meer verkocht
Ook deze kon ik niet laten liggen, ik heb wel het idee dat de wijzer(s) van een ander model zijn. Op de meeste die ik zie zit een gouden secondewijzer.
Zo te zien is de kroon wel goudkleurig
Dat is ook niet goed volgens mij, de juiste combi zou als ik me niet vegis gouden wijzers/bezel, verchroomde kast/kroon moeten zijn.
Lijkt er meer op. Vond het ook al vreemd dat de kroon goudkleurig was en verder niks. Meestal is het een combi van meerder goudkleurige accenten volgens mij🤔
Wijzerplaat lijkt wel correct
bij mijn ook
Vandaag mijn jongste Rus terug van kleine ingreep, krijg ik te horen dat er een Chinees uurwerk in zit. En ik had eigenlijk altijd gedacht dat het zo’n duur mechaniekje uit Glashütte of Genève zou zijn
De kast, kroon en bezel zijn goudkleurig. Ik zal even kijken of ik hier iets meer over kan lezen
Ben de naam even kwijt maar dat is een kras vaste laag …dus niet goudbadje ofzo
Zijn er ook in goud , maar dat is de gouden versie …als ik het goed heb …
Van de rijzende zon zijn verschillende types , ook verschillende dials en wijzers , de achterkant kan al helpen welk type het is .
Ja zijn meerdere types van …
Type 1 is de meest zeldzame …zou deze kunnen zijn , dat weet ik niet , daarom foto achterkant is hierbij nodig .