Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Zit ik ook sterk te overwegen :joy:
Ik begon met Russen (USSR), maar heb er eens een paar andere fraaie klokjes bijgekocht. Wordt een beetje dol allemaal, dus ik ga wat strepen. Maar… vandaag de Citizen Crystal Seven om van eind jaren '60. Vooral de combinatie van het horloge met gestileerde stalen band is geweldig en dergelijke vormgeving in die mate van tijdloosheid en raffinement kom je bij de Sovjets niet tegen. Helaas maar waar, dus deze mag toch blijven! :see_no_evil:
(ik durf geen foto te plaatsen… helemaal verkeerde rubriek :stuck_out_tongue_winking_eye:)

3 likes

Voel je niet schuldig. Daar heb ik er ook een paar van :slight_smile:

9 likes

Een mooi horloge van een ander merk wordt wel gewaardeerd hoor Huub.

Ik durf de Russen tenminste te dragen op en tijdens mijn werk. Dat was met die andere merken toch altijd voorzichtigheid geboden en na alle jaren blijf ik gewoon horloges dragen en wil ze niet in een kluis oid hebben :wink:

4 likes

Hoeft per definitie niet altijd slechter te zijn hoor :+1:

3 likes

Mee eens. Toch tel ik ze niet mee als onderdeel van mijn verzameling Russen. De herkomst van het uurwerk zie ik als maatgevend.

2 likes

Ik heb dat ook overwogen.
En doe ik nog een keer een van de Omega’s of een Lemania of oude Hanhart om de pols. …En dan mogen ze uiteindelijk allemaal stuk voor stuk blijven.

Ze hebben allemaal of heel bijzondere eigenschappen of prachtige verfijning of emotionele waarde. Of alles tegelijk. :grin:

2 likes

Dat is weer wat anders Hans :wink:

Maar geef je groot gelijk hoor. Een Rus zonder Russisch hart is geen echte Rus :rofl:

4 likes

Is het dan wel of niet origineel?

1 like

Dat zie je ook bij de Strela’s van Poljot24. Varianten met 3133 of met Chinese uurwerken. Dan kies ik toch voor 100% Russisch.

2 likes

Helemaal mee eens, ze zijn er om te gebruiken en niet om in een vitrine te zetten :yum:

1 like

Die hebben natuurlijk ook een geschiedenis. Degene die ik heb gehad, kocht ik meer als een soort investering, maar daar ben ik niet voor in de wieg gelegd Jan :sweat_smile:

Heb nu wat oude Schuco opwind autootjes gekocht en dan een beetje de F1 periode van de 50/60 jaren. Is ook leuk hoor :rofl:

1 like

En zelfs quartz :scream: :nauseated_face:

2 likes

Heren , op 6 november begonnen op instagram .
[www.instagram.com/vintagerussianwatches] nog 1 volger en dan heb ik er al 200 .
Leuke is , krijg veel complimenten wereldwijd wat betreft me collectie , echt heel leuk ! :innocent:
Yes 200 :tada: Leuk om andere verzamelaars hun collectie te zien !

4 likes

Misschien kun je ze hydromodden met Vodka.

3 likes

Leuk Bert! Ik zit helaas niet op Instagram of op Facebook. Anders zou ik je volgen. Ik behelp met dit vriendelijke topic. :wink:

2 likes

Geeft niet Jan , leuke is dat ik het samen met me zoon opgezet heb , alles word ooit van hem .

3 likes

Ach…Laatst een familie filmpje teruggekeken, daarin speel ik met mijn shuco autootje. Over zo’n draad liepen ze. Memory lane. :slightly_smiling_face:

3 likes

Een zwarte Russische schone!

11 likes

Ik hou mij bewust wat afstandelijk van social media :shushing_face:

Ach zit elke dag thuis , leuk tijdverdrijf , maar ook leuk om contacten op te doen .

2 likes